AVLYSSNAT #3 - Chinese Democracy



Nu har jag harvat mig igenom hela plattan, at last! Haha, nej, riktigt så illa var det inte. Men ändå är ordet 'harvat' rätt använt. När jag bara hade på plattan i bakgrunden lät det riktigt tjötigt. Men när jag väl satte mig ner på rumpan och pluggade in mina enorma hörlurar och koncenrerade mig hittade jag grymt sköna och häftiga saker. Som sagt, efter lite grävande i leran.
De spåren jag verkligen gillar är framför allt 'Chinese Democracy', Shackler's Revenge', 'Street of Dreams' och 'I.R.S.', men även 'Prostitute' och 'Better'. Resten faller dock in i en tjock gröt av mesiga ballader och mystiska intron. Så fifty-fifty ungefär. Himmel och helvete väger i jämbalans. Helt okey work, Guns!

SHACKLER'S REVENGE

Den här är en av de två spåren på plattan det är lite tryck i! Riktigt bra. Dock hade man önskat något bättre kvaltitet på videon..

CHINESE DEMOCRACY

Tunga, medryckande riff. Skiljer sig från mängden, min personliga favorit på den här plattan. Jävligt bra, faktiskt!


I.R.S.

Powerballad. Varför är inte plattan full med låtar av den här kvalitéten för? Denna kommer inte långt efter Chinese Democracy på min favoritlista. Nu när jag tänker på det är den i jämvikt. SÅ ska det låta, för fan!


BETYG:
AE* AE* AE* AE* / AE* AE* AE* AE* AE* AE*
(4Aerime/6Aerime)

4 kommentarer
Emma säger:

Jag hade förväntat mig att skivan skulle suga sååå jäkla hårt. I tio jävla år har jag väntat! Men jag är faktiskt - om det är möjligt - positivt överraskad. Gillar däremot inte Chinese Democrasy - den låter alldeles för poppig. De skulle; som du nämnde; kört på fler powerballader!

DATUM: 2008-12-02 TID:00:18:54
URL: http://emmailondon.blogg.se/
Linda säger:

Det är grymt skönt att bada! Oo Guns N Roses, they are good!

DATUM: 2008-12-02 TID:10:00:42
URL: http://tornrosas.blogg.se/
Karrow säger:

Better var riktigt bra !

Men jag håller med dig, den får inte fullt betyg, men den är klart godkänd för att ha dröjt 14 år. :P

DATUM: 2008-12-03 TID:12:34:14
URL: http://captainkarrow.blogg.se/
DOkkenizer säger:

Skivan är ett mästerverk rent ljudmässigt, superproduktion!

Dessutom är musikerna enastående, speciellt Ron thal´s gitarrspel och Axl´s fantastiska sång!

DATUM: 2010-09-14 TID:10:06:11

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback