Forsviks bruk


Well, vi åkte alltså för att kolla farsans spelning med Karlsborgs Storband. Som sagt, inte på långa vägar tillräckligt metal för den här bloggen men it's a part of Aerime's lifestory. Kommer bli intressant för diggers sen när jag är för känd för mitt eget bästa och det hamnar på löpsedlarna att min farsa lirar storband (well, det är ungefär så intressanta nyheter vi har. Nejmen dagens fetaste löpsedel; Hur du går ner tre kilo på en vecka! Men mer om samhällets brister another time).

Redan i ingången blev det krångel. De accepterade att jag var under 18 (och därmed fick gå in gratis) men sedan frågade de om jag kunde tänka mig att STÅ upp, för att de hade ont om sittplatser. What, vad är det? Ska alla betalande pensionärer få sitta men inte jag? Min övertalning blev i form av att slänga upp min sko med 10,5 cm stilettklack på bordet där gubbarna satt och tog betalt. De garvade och sen var det inte mer med den saken. Ingen tvingar en brud på vingliga 10centimeterspjucks att stå upp i flera timmar.

Bilden ovan visar "förbandet", två lokala killar på gitarr som lirade rockballader. Tyvärr sämst ljud samt avsaknad av bas och trummor gjorde att det var en sådär upplevelse. Men det gick an; jag satt i en ful men skön soffa och sörplade kaffe. Då är ju nästan allt ok.


Min middag! Hungrig som vanligt men detta var det enda som erbjöds, inte ens körv hade de.


Extremt dåliga bilder, man måste verkligen se det på riktigt för att förstå dess storhet.. Det är ju ett gammalt bruk som de har röjt inne i. Högt i tak, dunkelt ljus och med all bråte längst sidorna kvar. Som gjord för metal.


Kortsidan på bruket, under där ska min stage stå!


Karlsborgs Storband! Min farsa på barytonsaxen längst fram till höger. Specka även gitarristen i Hawaii-skjorta som bryter grå skjorta-mönstret. What a rebel!


Och jag stod och var förbannad för jag inte fick några bra kort på lokalen och så kommer de där nissarna ivägen och stör.


Bruket from the outside!


Avslutar med en bild på min fina pöjk. Han försökte slänga mig i en å som rann förbi. Inte snällt.

5 kommentarer
fia säger:

SV: Oh yes! Grymt snygga faktiskt :>



Haha, jotack har kommit halvvägs i andra kapitlet mellan hårfärgningen igår, och har nog asgarvat för mig själv minst tio gånger!

DATUM: 2009-08-18 TID:11:53:56
URL: http://billiondollarbaby.blogg.se/
Grimgoth säger:

har du skaffat en pojk?

Hade jag ingen koll på, grattis då´rå!

DATUM: 2009-08-18 TID:14:34:10
URL: http://grimgoth.blogg.se/
[lisa bjernhagen] säger:

sv: jaså ;o men... hur går det till? haha jag köpte ju den på tradera. för 260 ink. frakt :) den är från 80-talet.



Nej jag gillar det fullkomligt inte! och har hon nu ändrat övrigt i hennes stil blir jag ännu mer arg :p

DATUM: 2009-08-18 TID:17:57:12
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Anonym säger:

hur träffades du och din kille? svaraaaaa är du söt

DATUM: 2009-08-18 TID:18:34:28
666AERIME - Hårdrocksbloggen säger:

Svar till anonym: Vi träffades via bandet Ferocious Imps. Men det är inget problem att vi spelar i samma band, snarare tvärt om.

DATUM: 2009-08-18 TID:19:16:08
URL: http://aerime.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback