Happiness



Det finns moment av total lycka i livet, som uppfyller en från topp till tå och får en att rysa, skaka, skratta, le, gråta, svettas och skrika, att vilja bryta sig ur kroppens fängelse och förena sig med det ouppnåeliga underbara som ger en känslan av att själen exploderar över evigheten. Den typen av lycka infinner sig dock endast ett fåtal gånger under en livstid och räcker inte för mig att leva på, att ständigt gå omkring i otålig längtan. Ibland förbiser jag alla dagliga glädjeämnen och går omkring i en seg, grå strukturlös massa utan vare sig början eller slut, har känslan av att aldrig riktigt räcka till för det som skulle kunna säkra den totala lyckan. Vad jag måste bli bättre på är att uppskatta den vardagliga lyckan, den stillsamma formen, den som sätter sig med lugn och ro i kroppen medans en varm känsla av mjuk tillfredsställelse långsamt sprids ut i varenda nerv. Jag tror att jag lyckades ta tillvara på den idag. Känslan av att få VG+ på det kemiprov man var övertygad om att man skulle få IG på, att det var god mat i skolan, att sitta på matten och faktiskt förstå uppgifterna, att titta på klockan kvart över tolv och inse att det är tjugo minuter kvar tills man slutar, att kika ner i kaffetermosen och upptäcka att den fortfarande är närapå full, att hitta en bortglömd Dumle i jackfickan. Det är lycka.

8 kommentarer
[lisa bjernhagen] säger:

sv: ja det kan det väl vara, lite enklare att tränga sig :) ja jag är bara 1.55! haha. jo, och vissa killar är så fruktansvärt hänsynslösa.

DATUM: 2009-12-01 TID:23:56:48
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Elena säger:

Ingenting går upp mot de vardagliga småsakerna som gör en glad asså. Som när man hittar en tjuga i jackfickan - det är guld! =)

DATUM: 2009-12-02 TID:15:29:18
URL: http://LadyoftheLodge.blogspot.com
linaaaa säger:

jo, den dagliga lyckan är väl rätt underskattad.. :(

DATUM: 2009-12-02 TID:16:10:31
URL: http://rrep.blogg.se/
\m/ Gabriella \m/ säger:

sv;om jag vet vem terry är? hahah men ofc! Love från näsåker.HIHI. gått estet här, osvblabla. ja men klart jag vem det är. hä hähä. Känner du honom? ;)



angående leopard-pynten; HAHAHAHA I KNOW! hahaha kunde fanimig inte låta bli att köpa hahaha fyfan.

DATUM: 2009-12-02 TID:20:42:37
URL: http://sexdrumsanddeathmetal.com
SANIBO säger:

så sant, så sant min vän

DATUM: 2009-12-02 TID:22:06:29
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Long live the 80´s säger:

Lyckliga du som kommit till denna insikt redan vid 16(?)års ålder... För somliga tar det hela livet.

DATUM: 2009-12-02 TID:22:28:18
Anna säger:

Vad fint skrivet! Japp man måste ta till vara på livets små glädjeämnen, samtidigt som man väntar på de bästa stunderna.

DATUM: 2009-12-03 TID:10:49:58
CC säger:

Du har helt rätt visa unga kvinna :)

Själv har jag fortfarande inte lärt mig att uppskatta vardagslycka, är en sån jobbig jävel som alltid väntar/längtar på wow feelingen. Är väl därför jag reser så mkt..

DATUM: 2009-12-04 TID:18:10:06
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback