Halv konsert


Satan vad förbannad jag är. Och ändå var det hundra gånger värre förut. Och nej, jag kan inte skylla allt på mitt ibland hetsiga temperament, för nu har jag fan rätt till det.
Nu vet ju att jag sa att jag hade kollat upp tågtiderna inför måndagen skitnoga, right? Och min undersökning hade till och med fått godkänt av morsan (bara en sådan sak!), så jag hade ju läget klar för mig, Astrid kan inte titta tidtabeller och vi ska se HELA konserten som normala människor, over and out.
Så idag skulle jag på musikverkstan bevisa irl för tanten att jag hade rätt och hon hade fel. Så jag slog upp västtrafiks sida..
Och den visa denna som senaste tid.

23:02.

Jag kollade hundra gånger till, kollade SJs hemsida, frågade alla jag kände (nej, alla som var imon höravstånd snarare). Det kunde fan inte vara sant..
Så jag ringde västtrafiks kundtjänst, stod i deras telefonkö hur länge som helst, snyltade på Astrids mobilpengar, frös och väntade på bussen. Snackade med västtrafikkillen i säkert tio minuter en kvart, han kollade tågen hundra gånger (på min enträget gnälliga begäran, "det måste vara fel, det MÅSTE gå ett senare tåg!") och till och med alla möjliga bussar.. Men inte ens mitt oändliga inflytade, charm, ilska och allt det där kunde få några tåg att gå senare än klockan 23:02.
Vilket betyder att vi kommer få gå ungefär halvvägs in i konserten, med tanke på vilka jävla förseningar det ALLTID är.

Alrite. Efter tjugo minuters lipande och gnällande och skrikande (det blev mest "FUCK YOU Murphy!" eftersom Murphys lag är enda ansvarig för allt dåligt som händer. Lagen om alltings jävlighet you know) rannsakade jag mig själv, tänkte att det egentligen är H.e.a.t jag åker dit för att se, fast jag älskar Edguy, och för att biljetterna kostade i princip ingenting.
Men sedan tänkte min lilla hjärna två steg länge och insåg att.. Tågen går samma tider på söndagar/natten till måndagar.

Och vilket datum är Judas Priest på? 1 mars. En söndag. Resten av bussresan hem var mindre kul..

5 kommentarer
Astrid!! säger:

rakbladet är framme hos med va?

DATUM: 2009-01-28 TID:22:53:23
URL: http://metalastrid.blogg.se/
Ida säger:

Ja, jag ska till Judas :)

DATUM: 2009-01-29 TID:06:49:11
URL: http://drinkitup.blogg.se/
Madeleine säger:

Åhh..fan va irriterande! Jag förstår att du inte är överdrivet glad, ja :O När man läser sånt här förstår man att jag nog inte borde klaga på mina bussförbindelser...

DATUM: 2009-01-29 TID:07:17:01
URL: http://maols.blogg.se/
Ronja säger:

Hehe tack så mycket :D

DATUM: 2009-01-29 TID:09:14:25
URL: http://ronjiia.blogg.se/
Rafia säger:

Tackar! Haft en bra dag?

DATUM: 2009-01-29 TID:17:17:43
URL: http://rafia.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback