Letter from myself


"När det gäller musik så gillar jag mest hårdrock. Artister som är bra är Blink 182, Sum 41, Green Day, Papa Roach, E-type, Arash m fl. Jag ska börja lyssna på Iron Maiden när jag har fått en skiva/skaffat lite låtar."


Nedskrivet hösten 2004. Min uppfattning om vad hårdrock var var väl inte det krispigaste chipset i påsen direkt. Alrite, Blink 182, Sum 41, Green Day (HATA!) och Papa Roach kan iallafall klassas som något rock-liknande, så det är godtagbart. De var min inkörsport till de riktiga grejerna så fine, om jag då tyckte att det var hårdrock så sure bacon. Jag var ju trots allt bara tolv.

Men E-type och Arash?! E-type var min barndomshjälte och det är tydligen ett visst hårdrockarsyndrom att digga E-type i början av hårdrockskarriären (känner du igen dig Nevnarien?), han har ju åtminstone snyggt hår och skinnbrallor! Men Arash?! Jag borde bli bannlyst ur släkten, det här hade jag inte ens någon aning om själv.

Vad mitt lilla uttalande om Maiden beträffar kunde jag inte haft mer rätt. Tack till mitt tolvåriga jag att jag var så klarsynt! Men man kan dock undra hur jag kom på tanken att provlyssna Maiden när jag tydligen fortfarande diggade Arash..

3 kommentarer
Mändï säger:

Arash? Haha, det där var ju fan skitgulligt. :)

DATUM: 2009-06-10 TID:21:27:57
URL: http://scars.se
CC säger:

Haha du har utvecklats till det bättre då :)

Men va fan, jag gillar E-Type (fast han inte kan sjunga). Han är ju en gammal hårdrockare och vi brukade hänga på samma fester i mitten av 80talet haha.

DATUM: 2009-06-12 TID:00:58:27
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Beatrice säger:

Hahah Miranda har lyssnat på Arash xD OMG säger jag bara :D

DATUM: 2009-06-21 TID:21:40:23
URL: http://hellobeatrice.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback