Sweden rock festival


Nu är det alldeles snart dags för hårdrockare från Sveriges hörn att samlas på en camping i Sölvesborg, hinka öl, trängas framför bra band, bröla, skaka sina långhåriga huvuden och helt enkelt umgås på hårdrockares vis.
Dock kommer inte Aerime herself infinna sig på denna tillställning. Anledningar? Tid, pengar, och det är inte tillräckligt många hysteriskt bra band som drar. Med tanke på att det ändå kostar en slant. Alla är inte lika rika som mitt husdjur.

De band jag hade velat se är Heaven&Hell, Twisted Sister, Europe, Motörhead, Hammerfall och Ufo. Varav Hammerfall och Motörhead som jag har sett before. Nykomlingar som H.e.a.t, Bullet och Enforcer har jag spanat in sedan länge (H.e.a.t har jag också sett before som ni vet, twice!) men de kommer jag med största  säkerhet se inom kort ändå, som förband till annat. Sedan hade jag velat kolla in Blaze Bayley (före detta Maidenvokalist som ni vet, och jag har inget emot honom till skillnad från de flesta andra Maidenfans), Tim "Ripper" Owens (före detta Priestsångare. Jag är inget fan av Ripper men  ändå, bara för sakens skull) och slutligen Lita Ford (gillar inte hennes musik, far too mesigt, och som ni vet så föredrar jag manliga sångare. Men en gång i tiden var hon satans snygg, kunde varit kul att specka hur hon ser ut som kärring. Jag får be Vic spana in henne åt mig). Sedan hade det säkert varit något dittills okänt som fastnade.

Inget band som får mig att vilja pröjsa hela biljetten bara för deras skull (som min kära bror gjorde när Priest spelade där. Kollade på Priest och åkte hem. Jag får ta mig ett snack med honom), som om jag kanske hade jgjort om några av mina favoritband hade spelat. Men Sweden Rock-besökare bryr sig föga om det. Argumentet brukar vara "Men för helvete, det är ju Sweden Rock!!!" och är tillräckligt i sig, men hur som helst, jag får bevärdiga Sölvesborg med min närvaro 2010 istället.



2 kommentarer
Jessica säger:

åhh jag vill verkligen dit! varför är man en fattig student? :/ Hoppas att du får det skitkul! :D

DATUM: 2009-06-02 TID:17:54:49
URL: http://byjessica.blogg.se/
Emma säger:

Måste säga att du har fan en grym blogg! Dock måste jag säga att det kommer ju ändå några bra artister på Sweden Rock festival, bla Amon Amarth, Immortal, Volbeat, Soilwork. Men alla tycker ju olika :)

DATUM: 2009-06-17 TID:20:11:55
URL: http://livingpoet.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback