Hyena

Jag var alltså på kulturnatten med Astrid och Natta, eller well, jag åkte dit med dem iallafall. Vi skulle ju kolla när Imps spelade. I know, jag har inte sagt något i bloggen om att jag inte skulle spela med dem idag, det var ju tänkt så från början. Men förklaringen är far too personligt och komplicerat för att skrikas ut till hela världen, så ni får nöja er med ett krasst konstaterande. Jag har inte hoppat av bandet, men de hade stand-in på bas den här spelningen. Vi får väl se hur det blir i fortsättningen.

However, kvällen började med att det var några småkillar (nu menar jag små på riktigt, elva bast) inledde Hyena med Metallica- och AC/DC-covers. Riktigt duktiga för att vara mini (och inte ha kommit i målbrottet), creds! Sen var det Imps upp på scen. Då försvann allt folk. Vettefan var alla tog vägen, men hlt plötsligt var det knappt en käft där. Och well, det kunde ju gått bättre. Lite för mycket nervositet I guess, och så var mixningen bland det sämsta jag hört. Dock bättrade det sig ju längre de spelade, och ljudet blev också marginellt bättre. Sen i moshpiten, (eller som Adolf sa, "knuffkriget", haha! Stackars lilla brat, kan inte ha varit lätt) som jag för övrigt inte befann mig i this time, så hade publiken ner micken mitt i en låt.. Smidigt! Jag ska dock ge creds till Fred (trummisen, ni borde veta det vid det här laget) som skötte sig utomordentligt som vanligt.

Resten av kvällen spenderades med en massa folk, gick omkring ute med min saknade Fred en del också, vi hade en del att ta igen sen sist. Vi gick till Netto och tillbaka (han i bara tshirt, haha). Trevlig kväll faktiskt, träffade en del jag inte brukar träffa så ofta. Dock glömde jag ladda batterierna till kameran, men det får ni stå ut med. Mer lokalbandspelningar till Skövde tack!

1 kommentarer
Astrid säger:

bruden - det är en hel del lokalbandspelningar i skövde det är bara det att du inte går på dem :P

DATUM: 2009-11-21 TID:23:05:36
URL: http://almostaddicted.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback