BRING HIM TO THE SLAUGHTER





För att spinna vidare på gårdagens ämne (som för övrigt bet sig fast i hjärnan och vägrade släppa tills jag hittade den skyldige) så kan jag nu meddela att den okände Eddiedräparen har fått sig ett namn. Jag har den stora äran att presentera Melvyn Grant.

Eftersom ingen hade någon aning om vem the creator of the new Eddie var och det inte gick att hitta någonstans (de dolde det ganska bra må jag säga) så tog jag till en sista desperat åtgärd och kontaktade en ytterst säker källa som bekräftade mina misstankar. Denna Mr Grant är skapare till studioalbumena Fear of the Dark och Virtual XI från 1992 och 1995, livealbumet Death on the Road från 2005 och singeln The Reincarnation of Benjamin Breeg från 2006 (antaligen även singeln Different World från samma år men hittar ingen fakta som bekräftar detta). Han är med andra ord knappast ny i sin artworkkarriär när det gäller Maiden. Det gör ju saken ännu värre. Jag skulle gärna vilja se den som kan ärligt tala om för mig att den nya turnétröjan/postern (finns även som posterversion i webshopen på http://ironmaiden.com) ser bra ut. Helst alla som tillåtit killen att ens komma i närheten av eddie.

Well, Fear of the Dark är helt okej. Death on The Road och Benjamin Breeg är fula men man ser fortfarande att det är Eddie. Virtual XI är verkligen udden av fulhet, för att inte tala om Different World. För Final Frontier World Tour finns det inga ord som beskriver på ett fullständigt sätt. Ska killen även göra albumomslaget kommer jag gråta blod. Maidens sista studioabums artwork completely RAPED?! Snacka om att avsluta Derek Riggs fantastiska omslagskarriär på ett ovärdigt sätt. Jag hoppas verkligen att de får kalla fötter och anlitar Tim Bradstreet (skapare av albumomslaget till A Matter of Life and Death) istället. ALLT är bättre än den här killen.

Melvyn Grant. Du är så död.

4 kommentarer
darjish:- Glam and heavy metal säger:

åh, så sjukt störande! :(

DATUM: 2010-04-14 TID:21:54:46
URL: http://assonfire.blogg.se/
classe säger:

Hang him...hang him high!

DATUM: 2010-04-15 TID:08:34:28
Vanadesse. säger:

kan inte mer än hålla med dej. Fail.

DATUM: 2010-04-15 TID:19:30:11
URL: http://vanadesse.blogg.se/
ROCKABETTY säger:

sv: Aha, alrighty then. Kan vara lite väl seg ibland, haha (x

DATUM: 2010-04-15 TID:21:14:56
URL: http://rockabetty.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback