2 veckor


Om 2 veckor, 14 dagar, slutet av Sonisphere Festival. Då står jag och väntar på, ja, ni vet nog vad. Det är svårt att begripa hur ofattbart nära det är nu. Tredje gången gilt. Och nu känns nervositeten värre än någonsin.

Nu i september är det dessutom exakt 5 år sedan vårat lyckliga äktenskap inleddes. Jag kommer fortfarande ihåg det så tydligt, när jag som osäker tolvåring satt på heltäckningsmattan i mitt rum (ja, den är kvar än..), med en repig gammal bergsprängare på en sedan länge uthivad bokhylla och i bergsprängaren en ännu äldre och repigare Best of the Best, och tonerna till Hallowed Be Thy Name satte sig djupare i själen än något annat någonsin kommer göra.

Efter det följde ett år av Maiden mania tills min kära mor genom ett under lyckades få tag på biljetter till mig och brorsan till Maidens gig i Scandinavium 20/11 2006. Min allra första konsert. Så stor lycka när jag såg Nicko och Janick fjanta runt innan de gick på scenen, när de körde igenom hela A Matter of Life and Death, Bruces oväntade lilla skratt i introt till The Reincarnation of Benjamin Breeg när Nicko sa något till honom, extranumret, allt. Jag älskade varenda sekund.

Två långa år fick jag vänta innan Maiden besökte Sverige igen, 26/7 2008.
Den upplevelsen förflöt i en enda euforisk dimma, upphöjt i tusen när Steves svettband hamnade i min ägo. Nu när det alltså snart dags igen. Över två år har gått sedan sist. Vad kan jag säga. Det finns inget band som är ens i närheten av dem och så kommer det alltid att vara för mig. Jag finner inga ord för hur mycket det betyder för mig. Iron Maiden är kärlek.


5 kommentarer
CC säger:

Vad fint skrivet :) Jag minns när jag upptäckte de genom Number of the Beast plattan, det var förstås på Hedenhös tid och kan inte ens minnas hur många ggr jag sett dem, man kanske börjar bli senil.

Vore kul att träffa dig också, vi kommer nog inte vara där förrän vid 18 tiden då Cooper börjar. Ska se om jag kan fixa nåt Maiden plektrum till dig :)



och ang sprayen: du skulle älska den! Gjorde hög volym på en tjej idag och håret RESER sig verkligen och tuperar man på det så ja...;)

DATUM: 2010-07-24 TID:23:54:59
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Fredrik säger:

Fan vad kul, hoppas du får det trevligt :D

DATUM: 2010-07-25 TID:17:42:49
URL: http://fredriksvensson.blogg.se/
Michaela säger:

Även om jag inte är ett gigantiskt Maiden-fan så blir jag så jävla lycklig när du skriver det här. Musik betyder mer än något annat, så jag förstår verkligen vartenda ord

DATUM: 2010-07-25 TID:20:04:59
URL: http://hangoverdoll.blogg.se/
Michaela säger:

Nej det är väldigt få som verkligen upplever den där känslan, det känns liksom heligt på något sätt. Övermäktigt

DATUM: 2010-07-26 TID:16:31:20
URL: http://hangoverdoll.blogg.se/

Kul och läsa din blogg.första gången jag såg tiden var på seventh Tour of a seventh



Tour.var nog det bästa jag sett i mitt liv.

DATUM: 2010-08-03 TID:21:44:30

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback