En sån där uppdatering


Som ni kanske har lagt märke till befinner jag mig sorgligt nog varken på Getaway, Rockweekend eller Norway Rock
- men man kan inte ha tid och pengar till allt. Jag nöjer mig med Maiden i sommar. Jag har dock fått färska uppdateringar från Getaway där resten av Skövde Metalforce röjer rövarna av sig. Första dagen är verkligen en rivstart på festivalen med bland annat Wolf, Airbourne, Exodus och Megadeth. Inget man vill missa men det är heller ingen idé att gnälla. Jag får istället snällt vänta på ett samtal under Megadeth's gig och försöka urskilja något i bruset.

Mitt livs första vecka som arbetare är snart till ända. Jag är trött och seg, för tro mig, det kan vara arbetssamt att krypa omkring på en kyrkogård och se till så att de döda inte rymmer. Medan jag sysselsätter mig med detta och mycket mer passar jag på att avlyssna plattor jag inte riktigt uppmärksammat tidigare. Då är det ju också ett utmärkt tillfälle att recensera dessa här i bloggen. Min hjälpsamme vän Vic har prackat på mig Angel Witch - Angel Witch, Overkill - Feel the Fire och Slayer - South of Heaven. Vi tar det sålänge. Jag ska försöka åstadkomma något angående Angel Witch imorgon kväll. En riktig goding vill jag lova. Nu åter till bas och hårfärgning.

3 kommentarer
R O R A . S E säger:

Usch, jag hade också sett fram emot Rockweekend. :<

DATUM: 2010-07-09 TID:03:03:33
URL: http://rora.se/
Pontus Larsson säger:

Jobbar du på kyrkogård MÅSTE du lyssna på Candlemass mästerverk Epicus Doomicus Metallicus!

DATUM: 2010-07-10 TID:00:58:33
Salomon säger:

Hoppsan, här har det redan nämnts South of Heaven så då behövde man egentligen inte påpeka det i förra inlägget när du ändå är på "G" att börja lyssna på den.



Håller med ovanstående. Candlemass är ett sånt där perfekt band att lyssna på när man jobbar på en kyrkogård. Epicus Doomicus Metallicus i all ära, men jag tycker även att Nightfall (som är deras bästa) borde tas upp. Bättre låtar har aldrig skådats i doom-genren. The Well of Souls, At the Gallows End och Bewitched är såna låtar som gör en stolt att vara svensk.



Kolla upp deras fyra första album: Epicus Doomicus Metallicus (kultlåten Solitude), Nightfall, Ancient Dreams samt Tales of Creation.

DATUM: 2010-07-30 TID:10:08:46

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback