Falling down

Nu har jag ramlat ner från himlens paradis och fortsatt ner i underjorden. Först: Lycka. Lycka som vid alla nyheter om Iron Maiden. Allt som visar att de är alive. Sedan: The Final Frontier. Detta är titeln på deras sista studioalbum. Deras allra, allra sista. Det blir inget mer efter det här. No more. End of story. Iron Maidens karriärdagar är över. Lost and goodbye. Inga fler studioalbum. Inga mer verk av Iron Maiden kommer någonsin finnas.

Någonsin.

Lyssnade på Journeyman. New Frontier. Afraid to shooot strangers. Revelations. Infinite Dreams. Déjà Vu. Hallowed be Thy Name. Jävla, underbara Hallowed, där allt började för min del. Läste gång på gång nyheterna på deras hemsida. Insåg ännu en grej som fick mig att trilla ännu längre ner.


**THE FINAL FRONTIER 2010 EUROPEAN TOUR**

July 30 -Aug 1

AUGUST
Thur 05
Sat 07
Sun 08
Wed 11
UK - Knebworth Sonisphere Festival



Germany - Wacken Festival
Sweden - Stockholm Stora Skuggan Sonisphere Festival
Finland - Helsinki Pori's Kirjurinluoto Sonisphere Festival
Norway- Bergen Bergenhus Festning - Koengen
Hur exakt ska jag tolka det här? Att den enda Sverigespelningen på den här turnén är den på Sonisphere? Någon ynka timme på en festival. Är det allt vi är värda? Deras allra, allra sista studioturné, och det här är allt vi får. Allt JAG får. Visst, de kommer komma tillbaka på andra turnéer, men just den här, blir det verkligen inte mer än så? Jag vägrar acceptera det. Jag vägrar.

Och jag vägrar att fenomenet Iron Maiden, och allt vad det innebär, ska sätta punkt för sig själva i historien. Jag har bara ett problem. Hur mycket jag än vill det motsatta, finns det inte ett jävla skit jag kan göra.

Det lider mot sitt slut. Och det går inte att stoppa.

6 kommentarer
SANIBO säger:

jag släpper fan tårar.

DATUM: 2010-03-04 TID:23:49:52
URL: http://ssanibo.blogg.se/
ROCKABETTY : metal : sleaze : rock säger:

Omg that sucks dude D:



sv: thank you!

DATUM: 2010-03-05 TID:08:35:46
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Susanna säger:

Har de sagt att detta blir deras sista? Vet att Harris sa det för tusen år sedan, men har inte läst något om det på åratal...

DATUM: 2010-03-05 TID:10:16:21
URL: http://soulcollector.blogg.se/
Grimgoth säger:

Snabb läste här och på deras sida, är det sant som du säger att dom ska lägga ner så är det med stor sorg.

Dock tyckte jag mig inte hitta spår av detta i deras text.

Snabb läste som sagt så du kanske kan kasta mer ljus på det hela?



Rock on!

DATUM: 2010-03-05 TID:11:23:53
URL: http://grimgoth.blogg.se/
ztizze säger:

UP THE IRONS !! Trevlig helg !

DATUM: 2010-03-05 TID:18:55:50
URL: http://ztizze.blogg.se/
CC säger:

Det var som fan...

men du de är headline på Sonisphere och kommer spela ett helt set. Jag är rätt säker på att det kommer att bli en inomhusturne sedan baserad på nya plattan. Ska kolla upp det.

DATUM: 2010-03-05 TID:19:52:41
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback