It's London baby


För att klargöra lite angående förra inlägget: Nej, Iron Maiden ska inte läggas ner, så vitt jag vet.
Men denna platta kommer att bli deras sista studioalbum. Steve sa en gång för länge sen att de bara skulle göra 15 studioalbum och det verkar onekligen som de tänker hålla på det. I mean, i samband med släppet av A Matter of Life and Death funderade de kring albumtiteln och tänkte att 'hmm, The Legacy låter ju inte särskilt dumt, men då låter det ju som att detta är det sista albumet och det vill vi ju inte', men nu drar de sig inte för att döpa plattan till The Final Frontier. Nej, de har inte sagt att detta är den sista plattan, men man är väl inte född igår. The Final Frontier. Kom igen.


Ska vi snacka om nåt trevligare så jajjamen, visst gissade ni rätt. Aerime is heading for London
om några veckor, på påsklovet närmare bestämt. London - where everything begun. Ja, jag pratar naturligtvis om Iron Maiden igen. Jag har aldrig besökt staden tidigare så ni kan ju föreställa er känslan att komma till alla berömda ställen i Maidens historia, såsom Ruskin Arms, Cart n' Horses osv. Inte för att jag lär komma in på någon av pubarna men det hjälper ju inte hur mycket jag än lipar, jag blir inte 18 snabbare för det. Så jag får nöja mig med att stirra hänfört utanför alla berömda pubar och istället spränga shoppingkontot. Vadå, nu har jag ju en ursäkt att göra det för en gångs skull.

Det är jag och morsan som åker och det kommer bli grymt kul. Vi har tänkt att ägna oss åt våra gemensamma intressen.. shopping och mat. Believe it or not men kvinnan har redan bokat bord alla kvällar på dyra restauranger ("vadå, man kan ju inte äta maten i England"), så svälta lär vi knappast. Trevligt med lite omväxling från vandrarhemmet i Frankrikes mat (där jag var i maj, remember?). Hoppas London är lika awesome som jag har inbillat mig. Jag har ju tänkt att flytta dit i framtiden om ekonomin tillåter, så det kan vara en fördel att ha besökt staden åtminstone en gång innan dess.


6 kommentarer
Pontus Larsson säger:

Ruskin Arms revs hösten 08 :(

DATUM: 2010-03-05 TID:21:37:39
666AERIME - Hårdrocksbloggen säger:

SVAR TILL PONTUS LARSSON: Jag läste också det först, men verkar inte som den hade stängt ner trots allt..? Läs översta kommentaren här: http://www.beerintheevening.com/pubs/s/24/2466/Ruskin_Arms/Manor_Park

DATUM: 2010-03-05 TID:21:43:23
URL: http://aerime.blogg.se/
sanna säger:

London är AWESOME!!! var där förra våren ska dit i sommar igen :D

DATUM: 2010-03-05 TID:23:44:57
URL: http://roisindubh.blogg.se/
mathilda säger:

åh va kul ! :D ska också besöka london, fast nästa vår. Jag ska dra dit med en tom väska heheh

DATUM: 2010-03-06 TID:13:55:25
URL: http://hardlucklady.blog.se
CC säger:

Det är inget problem att komma in på pubarna där ;) besökte faktiskt Ruskin Arms första gången jag var i London -86, det låg åt helvete minns jag.



London rocks, säg till om det är nåt speciellt i shoppingväg du är ute efter att hitta, jag vet säkert var du hittar det

DATUM: 2010-03-07 TID:16:08:30
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Anna säger:

Mmm det är klart du kommer in på pubarna, se bara självsäker ut. Jag och syrran åkte till London själva när jag var 17 och hon 15, vi kom in på alla pubar och rockklubbar no problem. Och min minsta syrra kom in på Electric Ballroom när hon var 14. Snacka om att jag var oansvarig storasyrra, jaja.

DATUM: 2010-03-10 TID:16:18:01
URL: http://slummymummy.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback