Ronnie James Dio..


Ni vet vad som har hänt.
Igår däckade jag i sängen halv 9 (???? fråga inte) och av någon anledning vaknade jag till vid tolv. Kanske för att jag brukar sova med mobilen i sängen och alla vibrationer väckte mig till slut. Min inkorg var iallafall överfull med sms när jag halvt medvetslös läste om och om igen: "Dio är död".

Trots inställd turné kom hans död som en chock.
Visst, de hade gått ut med att han hade blivit sämre.. Men SÅ pass mycket sämre, nej, det hade jag inte förstått. Vem trodde att han skulle dö? Inte jag iallafall. Fruktansvärd sjukdom, cancer.
Det här känns även så sjukt jävla surt för min egen del. Ni som läst min blogg ett tag kanske kommer ihåg att Dio åkte in på sjukhus första gången bara några dagar innan han skulle ha spelat i Sverige, där jag skulle ha infunnit mig. Jag skulle även ha sett Heaven&Hell på Sonisphere. Nu fick jag ingen chans att se en av rockens gudar. Alla chanser är förbi. Jag avundas verkligen alla som fick se honom. Och jag hoppas verkligen inte att detta är startskottet för våra legender, idoler och gudar att börja lämna oss.



Meddelande från Ronnie's fru Wendy Dio: "Today my heart is broken, Ronnie passed away at 7:45am 16th May. Many, many friends and family were able to say their private good-byes before he peacefully passed away. Ronnie knew how much he was loved by all. We so appreciate the love and support that you have all given us. Please give us a few days of privacy to deal with this terrible loss. Please know he loved you all and his music will live on forever."

 

En av skaparna av heavy metal är nu borta från denna värld. I denna värld är Dio död. Men Ronnie James Dio kommer att förbli odödlig, så länge vi håller hans minne vid liv. Och tro fan att det är just vad vi ska.


Ronnie James Dio,


Vila i frid.


Ditt minne lever med oss.


8 kommentarer
Pontus Larsson säger:

Sorligt som fan att Dio dött :(

Tror också att du somnade så tidigt eftersom du inte vågade sova natten innan efter besöket av Falks grav.

DATUM: 2010-05-17 TID:23:06:20
Art By Tina säger:

Han har gjort sig själv odödlig.

DATUM: 2010-05-18 TID:08:38:14
URL: http://trueborn.blogg.se/
Shay säger:

R.I.P. som fan, du är så saknad.

DATUM: 2010-05-18 TID:08:42:06
URL: http://livingisaproblembecauseeverythingdies.blogg.se/
Annely säger:

Cancer är hemskt som fan, ingen borde få dö på det sättet! Nu är det bara att komma ihåg han som en jävla gud och låta hans musik leva vidare för alltid!

DATUM: 2010-05-18 TID:13:51:31
URL: http://chaosofannely.bloggplatsen.se
Grimgoth säger:

Vila i frid...

DATUM: 2010-05-19 TID:23:09:59
URL: http://grimgoth.blogg.se/
J o a n n e säger:

Fyfan, det gäller att se alla innan dom dör :(

DATUM: 2010-05-20 TID:21:28:21
URL: http://joanneroxx.blogg.se/
Anna säger:

Sorgligt... Synd att du aldrig fick se honom... Jag såg Dio på Monsters of the Millenium turnen. Och träffade honom då han öppnade dörren till Kupolen i Borlänge för mig på blanka eftermiddagen, jag trodde först det var en roadie haha.

PS det finns lite bilder från Camden på min blogg.

DATUM: 2010-05-21 TID:12:10:25
URL: http://slummymummy.blogg.se/
CC säger:

Mycket tråkigt att du aldrig fick se honom live :( Jag har ju sett honom många gånger o han sjöng ALLTID som en klippa! Tyvärr fick jag aldrig se Heaven&Hell dock..

Cancer suger...usch

o tyvärr tror jag det är så att hjältarna är på väg att börja dö...

DATUM: 2010-05-21 TID:20:35:51
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback