If it's too loud you're too old


Nationella hör- och läs i engelska nalkas imorgon eight hundred dollars.
Hörförståelse har alltid varit värst för mig av någon anledning, även i franska. Antingen är mina öron bara efterblivna eller så kanske jag borde överväga att repa med öronproppar.. Hur det än är med den saken har jag bestämt mig för att träna lite på det där med att höra, och vad passar då inte bättre än hårdrocksdokumentärer? Man får göra en rolig grej SAMTIDIGT som man lär sig sin läxa. Sällan har plugg varit så underhållande. Kan vi inte ha fler hörförståelseprov?

Jag tycker det är ganska intressant hur man såg på heavy metal när den växte sig stor, större och störst på 80-talet. Måste varit fruktansvärt för alla konservativa britter. Men hur mycket de än försökte för att förhindra dess framväxt (att skylla självmord på heavy metal-texter är fan det löjligaste jag hört) så lyckades de inte. Tack till alla fans som vägrade låta någon ta ifrån dem hårdrocken. Det är faktiskt till stor del de som gjorde hårdrocken till vad det blev och även vad det är idag. Det är lätt att man glömmer bort det idag. Men remeber once again, ett band är ingenting utan sina fans.

3 kommentarer
ROCKABETTY säger:

WORDS!

DATUM: 2010-05-03 TID:22:55:03
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Grimgoth säger:

Så sant!

Och jag råder dig till att repa med proppar, lönar sig i längden.

Tinnetus är inget kul!

DATUM: 2010-05-04 TID:08:50:53
URL: http://grimgoth.blogg.se/
mathilda säger:

Vaa, vänta nu. Är du 93a ? Eller gjorde du nationella i engeslka B ?

DATUM: 2010-05-04 TID:19:38:20
URL: http://hardlucklady.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback