AWARD


Jag har fått en award från Susanna och Emma
Kopiera in bilden och länka till den du fått den av.

Skriv 7 intressanta saker om dig själv
Ge Awarden till 7 andra bloggar.


Well.. Eftersom det nu är andra gången jag får den här awarden så antar jag att det inte är rättvist att försöka smita undan längre. Jag ogillar egentligen att skriva privata grejer om mig själv här i bloggen, eftersom det ska vara en hårdrocksblogg - inte en "hej-jag-åt-sylt-till-frukost"-blogg. Det finns det redan alltför många av, och ärligt talat, så jävla intressant är jag inte. Men okej då. För den här gången. Here you go!

 

1. Innan metal tog över min musiksmak så avgudade jag E-TYPE. Jag tycker fortfarande inte att hans skivor är dåliga.

 

2. En stor del av mitt liv ägnar jag åt hästar. Jag har ridit sen jag var tre år och fick min första egna ponny när jag var tolv. På henne har jag bl a vunnit DM i fälttävlan tre år i rad. Nu har jag dock en annan häst, medan ponnyn är utlånad till en familj i Linköping. Detta har jag nämnt förut, men det är möjligt att många har missat det. Jag är väl inte upp över öronen förtjust i andra hästar än mina egna, men ni som har husdjur vet ju hur det är. De blir som ens familjemedlemmar.

3. Jag är en ganska asocial person. Bara för man gillar hårdrock behöver det faktiskt inte betyda att man älskar att umgås med folk och festa varje helg (!). Exempelvis så är jag inte överförtjust i festivaler utan föredrar vanliga konserter, där det är mer fokus på själva musiken istället för på umgänget. Jag har min andra hälft (Fred), det räcker bra.

4. Jag avskyr tjejband. Det jag avskyr mest är tjejer som försöker sjunga metal (nu är det rensång vi snackar om). Det är helt enkelt så att generellt sett så kan inte tjejer sjunga hårdrock. Det finns undantag, Doro inräknad. Men kvaliteten brukar vara lägre på fler faktorer än bara sången. Av någon anledning bukar tjejer inte vara alls lika bra som snubbar på att lira instrument. Dessutom känns deras attityd ofta väldigt påklistrad. Naturligtvis finns undantag här med (gör det inte alltid det?).

5. På "fritiden" (när jag inte håller på med något recensionsjobb) så lyssnar jag nästan uteslutande på enbart tre band. Andra band och plattor kommer och går i perioder, men det går inte en dag utan att jag lyssnar på mina tre favoriter. IRON MAIDEN, MEGADETH och WOLF. Omöjligt att tröttna! Detta kan dock ställa till problem när jag ska ge er musiktips och så vidare... Jag menar, jag tror att ni har hajat att jag gillar IRON MAIDEN och MEGADETH vid det här laget. Haha!

6. Jag har i princip inga tjejkompisar. Vad kvinnohatisk jag verkar nu... Så är inte fallet, men det är helt enkelt så att jag trivs betydligt bättre med snubbar. Jag är inte så extremt tjejig av mig själv direkt så det kan väl tänkas bero på det. För övrigt tycker jag att det är väldigt synd att jag känner så få "bra" tjejer som gillar metal. Ni finns ju någonstans därute, visa er!

7.
Nej, nu får det fan räcka.


Jag utmanar: Alla som vill. Alla som inte vill också. Då blir ingen utan utmaning iallafall.

13 kommentarer
M säger:

åh e-type haha, han har ju så fagert hår!

Det där med tjejer som gillar metal, det är svårt att hitta! Det är ju flest grabbar..

DATUM: 2010-11-23 TID:22:56:48
URL: http://hardlucklady.blogg.se/
M säger:

sv; nej det är faktist ganska skönt ändå, för killar är oftast roligare att umgås med! Men det är kul att det är så många metal brudar som bloggar, för bara här lär man ju känna en del som man sedan träffar på konserter/festivaler osv. Och att alla är från olika delar av landet är också super!

DATUM: 2010-11-23 TID:23:05:01
URL: http://hardlucklady.blogg.se/
ladydoordie säger:

Hahah ååh, E-type visste jag! ;D Men seriöst, snubben var bra (och snygg) på sitt eget vis, när smaken var annorlunda och jag var lite yngre..

DATUM: 2010-11-23 TID:23:09:00
URL: http://ladydoordie.wordpress.com
M säger:

sv; Jag har inte märkt så mycket av det.. Jag läser dock inte så mångas bloggar. Fast skulle det vara på det viset så märks ju det förr eller senare!

DATUM: 2010-11-23 TID:23:14:09
URL: http://hardlucklady.blogg.se/
Jessica säger:

o, hade ingen aning att du sysslade med hästar. där blev jag positivt överraskad! :)

DATUM: 2010-11-23 TID:23:32:17
URL: http://byjessica.blogg.se/
Lina säger:

Haha Etype! Han brukade jag dansa till i vardagsrummet när jag var liten, åh vilka minnen!



..och det där med tjejer som gillar metal. Jag vet massor av tjejer som gillar "metal och hårdrock", typ bara Guns, Mötley Crue, Volbeat åh herregud, Sabaton, Kiss, Avenged Sevenfold eller hur det stavas och typ något lika hårt som Lamb of God.



Det jag "söker" som skulle vara kul var någon som faktiskt gillade band inte bara bestod av snygga frontmän och mainstream-metal. DET däremot är få. Du är en av de få, och dig känner jag inte ens haha.

DATUM: 2010-11-24 TID:01:30:14
URL: http://amiinside.blogg.se/
Annely säger:

E-type! Har själv varit ett fan av honom som yngre, haha! Jag såg honom även live en gång XD

DATUM: 2010-11-24 TID:01:50:12
URL: http://ereshkigal.webblogg.se/
Slummy Mummy säger:

E-type är ju gammal hårdrockare... tror tom att min vän CC kände honom lite när det begav sig?! ;)

Kul att du är så duktig på att rida, du kan väl visa liiite bilder nån gång...? Kan inte så mycket om det men fälttävlan är väl rätt tufft? Jag gillar inte andras barn så mycket så jag förstår att du inte gillar alla hästar.

Åh tjejband... håller väl lite med dig, men som sagt det finns undantag, och det finns skitmånga tjejer som sjunger bra fast kanske inte så mycket inom hårdrock.

Det är svårt att hitta bra tjejkompisar men jäkligt kul när man hittar nån det "klickar" med, så säg aldrig aldrig!

DATUM: 2010-11-24 TID:13:01:08
URL: http://slummymummy.blogg.se/
Andrea säger:

Känner igen mig i det här med att det är skönt att umgås med killar. På senare tid har jag också blivit så. Har ingen aning om varför egentligen. Tror att många tjejer ska vara så politiskt korrekta hela tiden, ibland vill man bara vara barnslig och kunna släppa loss. Haha! Förresten har du en sjukt bra blogg! Ha det bra! :)

DATUM: 2010-11-24 TID:15:36:01
URL: http://cerisesauvage.blogg.se/
LINAAAA säger:

Haha trodde verkligen inte du höll på med hästar ;o

Btw så var jag för övrigt en av dem som var framme och hälsade efter Maiden i somras ;)

DATUM: 2010-11-24 TID:15:56:09
URL: http://rrep.blogg.se/
Elli säger:

agree på 6:an, 4:an och 3:an!

DATUM: 2010-11-25 TID:17:17:52
URL: http://eleonorhjartmyr.tk
CC säger:

Ser att slummy mummy redan varit framme o sagt det, men jo han var hårdrockare o vi tillhörde samma festgäng ett tag på 80 talet haha. Har också hans plattor ;)

Håller med dig ang tjejband...det är få som jag gillat, iaf inom hårdrock o japp har alltid föredragit att umgås med snubbar. Konstigt med tanke på hur girly jag är :)

DATUM: 2010-11-25 TID:23:41:20
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Karla säger:

Jag tycker att E-type ser ut som en morlock.

http://www.mediacircus.net/timemachine____4.jpg

Och sämre artist får man leta efter...



Hur är en "bra" tjej? Jag är tjej, har sunda värderingar (tycker att alla är lika värda osv, bara man inte skadar nån..) och gillar det mesta inom hårdrock (utom Mötley Crue)

Chrissy Steele är/var en bra hårdrocksångerska som var ganska känd i början av 90-talet, vet inte vart hon tog vägen...

DATUM: 2011-04-17 TID:13:10:07

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback