Disappointment


Läste just på Sanibos blogg om Kerrang Awards 2009. Vilken jävla besvikelse! Vad har det tagit åt världen? Det måste vara svininfluensan eller någon världslig luftburen sinnessjukdom om har drabbat alla utom mig (att någon lagt LSD i allas frukost var också ett alternativ men jag insåg att det skulle bli alltför påkostat. Annars brukar jag själv skylla på det.)
Detta är antingen ett tecken på att a) världen har ingen musiksmak eller b) det finns helt enkelt inga andra band att rösta på som är i generationen och in action. Det är klart jag förstår att inget är som på 80/90-talet men jag är ändå besviken och har uppenbarligen varit alltför godtrogen.
 
Här är vilka som fick awardsen;
BEST BRITISH NEWCOMER: In Case Of Fire
BEST INTERNATIONAL NEWCOMER: The Gaslight Anthem
BEST SINGLE: The Prodigy - Omen
BEST VIDEO: Mastodon - Oblivion
CLASSIC SONGWRITER: Linkin Park
SPIRIT OF INDEPENDENCE: The Wildhearts
ICON: Alice In Chains
BEST ALBUM: Metallica - Death Magnetic
BEST LIVE BAND: Slipknot
INSPIRATION: Machine Head
HALL OF FAME: Limp Bizkit
BEST BRITISH BAND: Bullet For My Valentine
BEST INTERNATIONAL BAND: Slipknot

Where to begin.. Av nykomlingarna kände jag inte igen någon av dem, men best live and international band - slipknot? Och best british band - BFMV? Har aldrig förstått varför så många gillar dem.. För att inte tala om best album - Death Magnetic. Det är förmodligen bland de sämsta hårdrocksplattor som någonsin gjorts.
Metallicas desperata försök att vara kvar i ropet trots att åldern hinner ikapp dem, James Hetfields försök att sjunga (när han inte försöker sjunga utan bara gör, som på 80-talet, låter det bättre. Det passade iallafall till dåtidens thrash), Lars Ulrich närvaro i bandet samt ett PIANOINTRO toppar plattans banala, tråkiga låtar som rör omkring lite på ytan utan att fastna.
Men, som Sanibo sa, om alternativet var Green Day's platta så förstår jag varför Metallica vann.


7 kommentarer
SANIBO säger:

haha du är så skön!



sv: jafan vad jag håller med. det är då man skulle ha levt, utan tvekan

DATUM: 2009-08-05 TID:23:25:36
URL: http://ssanibo.blogg.se/
CARRO säger:

sv: jo, de tidningarna du rekommenderade är faktiskt oxå bra tidningar som jag läser ibland, men jag läser lite olika tidningar och tycker även veckorevyn är bra. Alla har ju olika smak, right?

DATUM: 2009-08-06 TID:01:13:03
URL: http://carolinehallstrom.blogg.se/
HALEY säger:

Världen these days är ju inte som den varit, so to speak. Men jag antar helt enkelt att vem/vilka det nu var som bestämde de där awardsen har andra åsikter än dig helt enkelt. Suck it up, typ. Vad BFMV har där att göra kan man ju fråga sig, tho.

DATUM: 2009-08-06 TID:11:06:02
URL: http://flumguarantee.blogg.se/
fia säger:

Måste ändå säga att metallica var ett av de bästa banden på listan. Hälften har jag aldrig hört talas om och har en svag känsla av att jag inte vill heller.

DATUM: 2009-08-06 TID:12:20:11
URL: http://billiondollarbaby.blogg.se/
CC säger:

Ja du... jag säger såhär, det var länge sedan Kerrang var något att ha. På 80 talet o i viss mån 90talet läste jag den så fort den kom till butiken, den var en bibel. Men numera? bara konstiga dräggiga, FULA band som tilltalar deras here today gone tomorrow köpande publik. Eller sorry nedladdande publik, jag är ju gammal, glömmer bort att de flesta av deras läsare väl aldrig köpt en platta i sitt liv.

DATUM: 2009-08-06 TID:13:18:34
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
[lisa bjernhagen] säger:

Alltså det där sög så mycket så jag inte ens vill lägga ut i bloggen, haha!



sv: aha okej :) jamen jag förstår, jag känner så fast ljusare! haha. äh vadå, har du haft blont eller? :D jo det blir så. jag vill inte ha jättelångt men längre

DATUM: 2009-08-06 TID:14:39:21
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Mr.MASA säger:

HAHA. Har dom 0 koll numera på Kerrang!? Ger massa priser till kommersiell jävla skit! KILL 'EM ALL!!



CHEERS!

DATUM: 2009-08-07 TID:16:13:06
URL: http://masa91.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback