Fuck no


Jävla julen.
Det kan vara skitmysigt och december kan ha en stämning som ingen annan månad har (förutom juni då - men på helt ett annat sätt. Förutom den där väntan/längtan de allra sista skoldagarna, it's the same) men för att uppnå denna glorified december så måste man faktiskt anstränga sig lite själv. Vilket jag då inte har gjort. Inte ett jävla skit. Jag har en del polare som började rimma på sina julklappar redan för tre veckor sen, det bakas lussekatter och pepparkakshus och görs julgodis och pyntas och köps julklappar och fan hans moster. Det där tåget är jag definitivt inte med på i år. Jag har varken bakat ett pepparkakshus eller en lussekatt under mina 16 (snart 17) levnadsår och det finns betydligt godare godis än julgodis (sen hör det ju till saken att jag är sämst i köket och aldrig skulle kunna åstakomma något ätbart i julgodisväg). Än så länge har vi inte ens fått upp granen här hemma (en liten tanig glesgrenad plastsak på 120 cm) och inget annat julrelaterat heller för den delen. Inga julklappar har inhandlats och jag har fanemig inte skrivit några jävla rim. Alrite, jag erkänner. Jag suger på att komma i julstämning.

Felet är att jag bryr mig alldeles för lite. Jag orkar inte. Jag har för lite fritid (i den här bloggen är det ju bara mitt hårdrocksliv som framförs) och för lite pengar. Och för lite fantasi. December 2009 blev visst ett fiasko ur julsynpunkt. Det är precis som med livet. Det blir fan inte något vettigt av någonting alls om man inte tar tag i det själv och gör det ordentligt. Det hjälper inte att gå runt och vänta på.. vad? Att någon annan gör skitjobbet? Ingen kommer göra det, för alla är i samma situation. Jag hatar att våran ras är uppbyggd på det sättet. Men någon måste orka simma åt andra hållet.

Well. Jag satsar lite halvhjärtat på julafton, det kommer iallafall vara mysigt. Tills vidare: Julen? Fuck julen. Fuck december. Hail Judas Priest. Ni som inte är överbelastade med all jävla julmusik som man egentligen hatar kan ju lyssna på Diamonds and Rust här ovan (som jag för övrigt spelar 666 gånger om dygnet nuförtiden) och må bra ändå.


btw, thanks Sanibo för utmärkelsen som bloggidol! ;D Haha! Och ja, den där jävla Aerime som aldrig uppdaterar sin otroligt välkända och omtalade (*host*) blogg, hon borde fan ha smisk. Så det är fritt fram folks, SPANK HER!

6 kommentarer
Johanna säger:

hahahaha fan håller med dig!

DATUM: 2009-12-22 TID:20:07:36
URL: http://recklesslife.blogg.se/
CC säger:

Word! Våga vägra jul :) Tro mig, man dör inte om man inte är på jultåget..

DATUM: 2009-12-22 TID:21:38:20
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Madeleine säger:

Så sant!

DATUM: 2009-12-22 TID:21:47:33
URL: http://maols.blogg.se/
SANIBO säger:

SKA SPANKA DIG SOM FAN NÄR VI SES!



och det där om julen skulle lika gärna kunna komma ur min mun också.

DATUM: 2009-12-22 TID:21:58:52
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Astrid säger:

Jag skiter i om du hatar julen. Jag vill ha min snopp-piercing inslagen i julpapper i alla fall. Och skaffa ny mobil snart för i helvete måste ju kunna få tag på dig kvinna!

DATUM: 2009-12-22 TID:22:20:52
URL: http://almostaddicted.blogg.se/
Ida säger:

Äääälskar den låten!

DATUM: 2009-12-23 TID:14:35:10
URL: http://drinkitup.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback