Erik Grönwall - ny sångare i H.e.a.t


Läste nyss på Facebook att Erik Grönwall ersätter Kenny Leckremo som sångare i rockbandet H.e.a.t.
Skrattretande. Jag har inte skrivit något om H.e.a.t på väldigt längre därför att jag för ett ganska bra tag sedan insåg att deras musik är för mesig och intetsägande för min smak, samt att jag tröttnade på det genomgående hjärtasmärta-temat i deras texter.

Men en gång i tiden var jag ett stort fan av dem. Jag blev helt såld när jag hörde/såg dem första gången på Metalnight i Örnsköldsvik. Sedan såg jag dem igen som förband till Edguy i Göteborg. Någonstans efter det tröttnade jag - deras låtar i studioversion är inte tillräckliga för att hålla kvar intresset. Efter detta har det bara gått utför. Jag fick en chock när de var med i Melodifestivalen (det utan tvekan värsta sättet att prostituera sig på om man anser sig vara ett rockband) men nu när en jävla idolfjolla som tror han är stentuff bara för han har låtit stylisterna sätta på honom en skinnpaj ska ersätta Kenny som sångare är jag bara glad. Glad över att jag slutade lyssna på dem för länge sen.

Kenny var en utmärkt sångare med ett stort register, och med lite intressantare musik (och mer varierande texter) och utan Melodifestival-sellouten hade de kunnat gå långt. Men nu? Sorry H.e.a.t, men detta kommer nog visa sig vara ett ännu större misstag än Melodifestivalen. Såvida det inte är trettonåriga tjejer ni vill imponera på. Tack och hej.

12 kommentarer
Ida säger:

Haha, jag dör.

DATUM: 2010-08-21 TID:20:17:16
URL: http://drinkitup.blogg.se/
N säger:

Ja jösses... när man trodde att det här bandet inte kunde gå mer åt helvete så händer detta.

DATUM: 2010-08-21 TID:21:14:26
Flickvall säger:

Han har stora skor att fylla den där!

DATUM: 2010-08-21 TID:22:06:57
URL: http://flickvall.blogg.se/
Michaela säger:

Jag blir mest konfunderad över hur de tänkte? Det är ju uppenbart att de var ute efter en jävla massa publicitet eftersom de valde honom..

DATUM: 2010-08-22 TID:10:02:18
URL: http://hangoverdoll.blogg.se/
Grimgoth säger:

Ja detta är inget annat än ett stort skämt.

DATUM: 2010-08-22 TID:13:29:32
URL: http://grimgoth.blogg.se/
CC säger:

Hmmm, ja jag älskar ju dem som du vet, texterna med för den delen ;) men den här nyheten fick mig ju inte att hoppa i taket direkt när jag fick veta.... han känns lite wannabe rocker ja...bra röst dock men inte i närheten av Kenny (iaf inte det jag hört hittills)

DATUM: 2010-08-22 TID:15:44:28
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
heavylifestyle säger:

Jag vet inte om jag ska börja gråta eller skratta.

DATUM: 2010-08-22 TID:22:41:00
URL: http://heavylifestyle.blogg.se/
Felicia säger:

Jag tittade aldrig på idol och kan därför inte uttala mig så mycket om det. Men det känns inte rätt, känns som att sverige borde ha mer att erbjuda en än idol vinnare

DATUM: 2010-08-22 TID:23:58:48
URL: http://soundsoflife.blogg.se/
Angie säger:

HAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAH

DATUM: 2010-08-24 TID:20:01:27
URL: http://begforit.blogg.se/
UranStav88 säger:

Dom banden som inte är ute efter publicitet spelar på fritidsgårdar i förorten och jobbar som fritidsfröknar.. Men dom har ju hedern i behåll! ;)



ALLA band som har rönt någon form av framgång "säljer sig" .. Det är en produkt, vare sig du eller nån annan vill!

Intressant att se hur idioter spekulerar dock!



Väl mött!

DATUM: 2010-08-29 TID:00:47:45
Lollo säger:

Heat är (var) bra, men vad fan Erik Grönwall....som förstör massa underbar 80 tals rock. Nej tack, hejdå Heat, hej mainstream! Kan man överleva med ett helt okej, trots melodifestivalen(när hela mainstream Sverige höll andan pga Crash byxor) (suck) och ändå få spela på SRF, så ska man vara glad. Att sedan ta in Erik Grönwall?! Då är man fan desperat men folk bryr sej ett skit om vem som spelar vad eller hur äkta någonting är bara man kan sjunga med på fyllan och göra horns så är man sjukt jälva hårdrock. NOT. Kommer sakna Kenny otroligt mycket. Aftonbladet och Expressen kan ju fortsätta klappa sina händer åt Erik Grönwall.. jag orkar inte. Verkligen inte alls. Fan att jag missat din blogg btw, kommer jag inte göra igen! :)

DATUM: 2010-09-02 TID:12:51:45
Anonym säger:

Vem, VEM ger rätten till att bedömma äkta och inte? Vem, VEM fan är äkta? ÄKTA är ett ord som har användnigsområde bland osäkra människor i 14 års åldern enligt mig. Fuck all och lycka till önskar jag både H.E.A.T och Erik!!!

DATUM: 2010-12-22 TID:19:32:21

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback