Soundtrack


Nu kan man tydligen boka soundtracket till Flight 666. Ambitiöst. Till och med nästan för ambitiöst för en Maidennörd som jag. Eller åtminstone för ambitiöst för en Maidennörd som jag, som för tillfället befinner sig i en ekonomiskt dålig situation. Dålig nog för att köpa skivor. Skivor köper man;
 1) när man har pengar över och det är ju inte särskilt ofta
 2) när det är extremtbilligt och man inte kan låta bli, vilket inte heller inträffar särskilt ofta
 3) när man har fyllt år/jul och alla släktingar ger en presentkort på Ginza.
Därför brukar man tjata sig till de där presentkorten två gånger om året för annars fylls aldrig den torftiga samlingen på. Man letar och letar på Ginza för att få så många skivor som möjligt för de där hundralapparna och samlingen utökas med tre-fyra skivor. Per år.

Sure, det finns alternativ till cd's. Framförallt LP-skivor, och är man retronörd är det väl förstahansvalet. Men de allra flesta har ingen fungerande LP-spelare och även om skivorna är till största delen enbart samlarobjekt så vill man väl veta att man kan spela dem om man skulle få lust. Även om LP-skivor är klart coolare än CD-skivor.
Jag borde kanske tillägga att i det här fallet är 'man' jag.


Nu däremot lär ni inte höra av mig förrän imorgon kväll. Repa, och Flight 666 står överst på listan. Jag släpar med mig tanten och hennes kamera och kommer förhoppningsvis med en smaskig recension.
Dessutom kommer jag ha klart för mig om det är värt att pröjsa 200 spänn för soundtracket.


2 kommentarer
CC säger:

Satsa på DVD:n istället! Filmen + disc 2 som är bara konsertmaterial från den turnen :D

DATUM: 2009-04-26 TID:20:17:42
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Du vet inte säger:

Tjena..

allt bra??

vad säger du om att följa varandra via blogglovin?

Jag bjuder på det som inte många andra gör.

Rätt pinsamma filmer där jag intervjuar fullisar finns nu att se!



Jag gör din vardag till något roligare!

Titta och njut!



Så vad tycker du?

Kram

DATUM: 2009-05-05 TID:22:27:18
URL: http://duvetintee.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback