Touched?

Tiden är uppenbarligen inne för alla dessa blogglistor med syfte att uppmärksamma bloggar man diggar. Inget jag kan påstå att jag ligger och grinar för, det är skitbra att alla grymma rockbloggar sprids vidare. Dock fick jag en (trevlig!) chock då jag på ett bananskal halkade in på Rockabettys blogg och läste om mig som hennes favoritblogg. Det upprepades idag av Sanibo. Måste erkänna att jag blir lite touched tjejer, grymt kul att läsa! Det värmde allt därinne i hårdrockshjärtat.

Så då tänkte jag passa på att uppmärksamma de bloggar jag läser så ofta jag hinner.
Gör dock ingen lista, utan make it my own way. So this is bloggar i Aerimes smak, utan inbördes ordning. Med en liten beskrivning!


Sanibo - En av mina starkaste favoriter. Har koll på det mesta inom metal, tips och news är lätt Sanibo's starka sida, samt att hon till det lyckas gräva fram lite ovanligare bilder till det. Den optimala bloggen för att hänga med i hårdrocksvärlden på Sanibo-vis! Som Sanibo själv skulle ha sagt: So fierce!



A New Kind of Metal (Lisa Bjernhagen) - Har jag nog följt längst av dessa bloggar. En lagom blandning av her life, her band, her opinions, her style and her music. Keep up the good work!



Rockabetty - Nyupptäckt! Men jag diggar bruden. Välskriven och snygg blogg.



Beg for it (Angie) - En nykläckt blogg i rockbloggsverige! Föll för den så fort jag såg den. Skönt sätt att skriva på och Angie har dessutom grymt snygg klädstil.



Metal Barbie (CC) - Makeupartisten CC, hon är en förebild. Hon var verkligen ungdom på heavy metal och sleaze-80talet och upplevde de bästa banden, den överlägset grymmaste musiken och sleaze-stilen. And guess who som går gratis +backstage på alla konserter?! Vad hade jag inte gett för att få vara född earlier..



Billiondollarbaby (Fia) - En rockers livsöden framförda med stundtals bitande sarkasm. Åsikter och syn på saker som får mig att undra om vi inte är någon form av twinsouls.. Fler borde ta del av hennes opinions och även smycken, "Rock n' Jewellery".



Svensson (Fredde) - Farsan 666! Skön snubbe. Mer av manligt kön till hårdrocksbloggsverige!


Grimgoth - A little deeper. Längre inlägg och djupare analyser. Bra tips om allt som har med den bästa musiken att göra. Har kul teman på bloggen sometimes, coveraman är redan en klassiker!



Mr Masa - Min personliga analytiker- och opinionfavorit! Utmärkt skribent.


Jag tycker alla dessa bloggar förtjänar att bli uppmärksammade. Bring the blondebloggers DOWN! Fram med hårdrocksbloggarna till Sverigetoppen. Det finns ju ändå bara en enda sorts riktig musik, aight?



These were the nice words!
Från Rockabetty;

>> till inlägget


Från Sanibo;

>> till inlägget




Verkar dessvärre som att det bildades något dödligt virus i samband med en massa nervösa ettor, för jag har ont i halsen som helvete. Ska nog gå och vila den nu. Tomorrow it is!

9 kommentarer
Fredde säger:

Oh va gullig du är :) Samma kommer upp hos mig senare under dagen :)

DATUM: 2009-08-20 TID:10:45:59
URL: http://www.rocksvensson.se
Mr.MASA säger:

Trevligt att läsa att man är uppskattad, thanks!



Btw, klockren kommentar: "Bring the blondebloggers DOWN! Fram med hårdrocksbloggarna till Sverigetoppen. Det finns ju ändå bara en enda sorts riktig musik, aight?"

Cheers!

DATUM: 2009-08-20 TID:11:34:02
URL: http://masa91.blogg.se/
SANIBO säger:

fan vad go du är!! I'm definitely touched.

DATUM: 2009-08-20 TID:18:36:01
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Angie säger:

thanxx hun! ska se om jag kommer med en liknande lista när jag får tummen ur... haha!

DATUM: 2009-08-20 TID:19:03:32
URL: http://begforit.blogg.se/
Renée säger:

några nya jag inte spanat in.. ska görat :D

DATUM: 2009-08-20 TID:21:20:12
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
[lisa bjernhagen] säger:

Åh, vad kul att du gillar min blogg så mycket :D och har läst den så länge! Måste göra denna typ av lista snart :)



sv: men tack söta söta du! DU är den snygga dock :*



TAck så jättemycket igen! Och ja, det var ju våran första spelning + en tävling så lagomt nervös var man ju xD haha. Och jag har inga problem med folk som kritiserar att det inte är deras typ av röst de gillar eller så, men han menar ju på att bandet ska hitta ny sångare. haha lite överdrivet... kan som inte fatta hur man kan kläcka ur sig det. men tack för dina gulliga ord babe =)

DATUM: 2009-08-20 TID:22:42:32
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
[lisa bjernhagen] säger:

och juste, som stil: alltså vi har haft väldigt svårt att placera oss själva. många låtar skiljer sig också rejält. som den som ligger ute nu, vi har blivit så mycket hårdare och gjort så mycket hårdare låtar än den (nästan stilbyte), men alternativ metal är väl min bästa beskrivning :) fast jag fattar om folk vill kalla soldier of broken dreams för rock bara liksom. pop kan jag dock inte fatta.

DATUM: 2009-08-20 TID:22:44:06
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
CC säger:

Awww vad gullig du är :)

Jag skriver väl dock alldeles för lite om musik...händer ju inte så mkt i rockdelen av mitt liv just nu. Desto mer i LA hoppas jag ;)

DATUM: 2009-08-21 TID:22:34:23
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Grimgoth säger:

Tack så jättemycket för att jag fick vara med.



Sköna tips på en del jag inte visste om också :D

Rock on!

DATUM: 2009-08-25 TID:22:32:20
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback