New Blood - Wolf




Jag snubblade över ett nytt band en stund sen som jag bara måste dela med mig av. Wolf. Jag har ingen aning om jag är efterbliven som inte hört dem förut. De har trots allt existerat sedan 1995 och släppt 5 plattor sen dess. Men nu ska ni fan lyssna och gilla det här oavsett tidigare Wolf-erfarenhet!

Som ni alla vet är ju min favoritgenre through all times heavy metal. Och nu menar jag vad jag skriver, HEAVY METAL. Heavy metal har ju annars blivit en synonym till 'any kind of metal' (alla dessa facebookquiz av typen "which heavy metal band are you?" där man kan få resultatet Bullet for my Valentine..) och gissa om Aerime hatar det. Jävla musikanalfabeter! Heavy metal är inget annat än just heavy metal.

Men det här bandet, Wolf, är pure fucking heavy metal. Tunga riff, vokalist med register och melodiösa bitar. And they do it really well. Helt jävla underbart bra faktiskt. I sense Iron Maiden, King Diamond och även Beyond Twilight (grymt men skumt tungt metalband som min bror medverkade i en gång i tiden - check them out!) i vissa bitar i Wolf's material. Här har jag lätt hittat en ny favorit (vars bandmedlemmar inte är 50+). Jag återkommer hela tiden till att det behövs påfyllning underifrån med grymma band som kan ta över när de älskade gamla metalgudarna inte orkar anymore (hemska tanke). Wolf är definitvt ett av påfyllningsbanden för min del. Hail!


Now check their myspace to hear their awesome music; http://www.myspace.com/wolfheavymetal

2 kommentarer
Rockabetty säger:

Precis! Bullet For My Valentine är ju Metalcore! ^^

DATUM: 2009-12-23 TID:15:56:24
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Grimgoth säger:

kul att du äntligen öppnat ögonen och upptäckt denna underbara grupp.

DATUM: 2009-12-29 TID:10:38:03
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback