Varje duglig hårdrockare bör..


Well, det finns garanterat fler punkter än en, men är man trött och mätt så kommer man tydligen bara på en sak at the moment; skivsamlingen. Just på den fronten ligger jag rätt dåligt till (men hey, allt är relativt!), varför köpa skivor när man ändå kan fjäska sig till plattorna via icke laglydiga hemtankare, också kallade mina polare? Men jag bättrar mig.
Det är status att ha hylla efter hylla fyllda med välsorterade CD- och LP-skivor, som man världsvant går och petar i när någon kommer på besök. Det är det lite svårt för mig att göra med ca 25 CD's och 2 LP-plattor i samlingen. Men dessa två sköningar beställde jag hem för några dagar sedan (presentkort på Ginza är bästa presenten du kan ge till en hårdrockare; det blir ALDRIG fel)! Min Maidensamling är iallafall snart komplett..

Dock har jag en annan coolhetsfaktor som inte varenda kotte har; patronbältet. Nitbälten har blivit så vanligt att man lätt kan bli missförstådd även om man har skinnpaj, trasiga jeans, leopardscarf och nitbälte. Två saker räddar outfiten från "wannabe rockchic"-tolkningen som alldeles för lätt uppstår nuförtiden; bandtröjan och patronbältet. Och om du är kille, ditt extremlånga hår.
Varför just patronbälte är mer status är nitbältet och därmed inte fjollförklarat, är just att det är 1. svårare att få tag på och 2. betydligt dyrare. Jag har som ni säkert vet två stycken, ett kromat och ett natural, vilka gick på 1200 tillsammans och det är relativt billigt.
Fan vad mycket lättare det hade varit om man hade trivts med att gå omkring i tshirt och mjukisbyxor, och skita i om man blev uppfattad på rätt sätt! Dock är det inte lika lätt att dra upp metalhanden framför en kille i Maidentröja och säga "Up the Irons!", om killen inte har Maidentröja på sig. Hur kan man då veta om han är Maidenfan?
Jag ska nog tipsa framtidsteknologin om att konstruera små pratbubblor eller skyltar ovanför alla, där man kan skriva "Född hårdrockare". Hejdå alla missförstånd!


Lite update angående rockstarlivet och Murphys lag; Aerime befinner sig för närvarande i hufvudstaden af svea rike och äter sindyrt och shoppar upp de resterande pengarna och lever loppan a couple of days, därav den dåliga uppdateringen. Angående Murphys lag så pajade Aerimes rooter några dagar innan hon for, så det kommer inte bli 666 inlägg om dagen direkt tills det är fixat. Anteckna detta!

2 kommentarer
Kåggan säger:

~30 CD och 5 LP! Hah!

DATUM: 2009-02-09 TID:04:39:43
URL: http://huggetsomstucket.blogspot.com
Ida säger:

LP är coolast!

DATUM: 2009-02-09 TID:12:57:57
URL: http://drinkitup.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback