Aerime in STHLM

Magkatarr, urinvägsinfektion, ppillerstrul, sjukhusbesök och överdosering av verktabletter har härjat stackars hårdrockarn den senaste veckan. Inget att blogga om med andra ord. Ni ska veta hur synd det är om mig men också hur grymt kul jag hade dagarna i hufvudstaden. We do as usually and let the pictures tell!



I väntan på tunnelbanan. Morsan skulle ta ett coolt kort på mig men Lilian förstörde alltihop genom att dyka upp bakom mig och ropa rappappappappappaiap (den galna fågeln i Kalle Anka, you know). Där rök den coola minen.



Sen var det vindfan som förstörde alltihop och mitt hår blåste åt helvete.


Jag inledde fint med att köpa två väskor, ett part jeans, ett linne och ett bälte för sammanlagt 270 spänn. Jag är shoppingguden, utan tvekan!


Samt en kedja (eller massor, som satt ihop. Egentligen ett halsband, men kika på de två följande bilderna för att se användningsområdet)


Andra dagen iförd nya jeansen (nej, det är verkligen inte jeansleggins, god no!), nya väskan och nya kedjan i snålblåsen utanför naturhistoriska


Halsband som kedja à la Nevnarien!


Närbild på mina färdigstylade boots som jag hintade lite om innan jag drog. Nice eh? En kille som jobbade i kassan på H&M sa "Alltså, du har grymma skor! Jag måste bara fråga var har du köpt dem?" Own creation, baby!


Snygga 12cm-pjucks för 200 spänn kunde jag inte hålla mig ifrån heller


Och inte en skiva för 60 spänn heller, speciellt eftersom det stod en sleazeare i kassan!


På kvällen var det Kungsholmen. Fish n' chips! Well, lika bra att jag vänjer mig om jag nu ska flytta till London.


Tredje dagen åkte ormtightsen på.


Någon mer än Sanibo som diggar min arm?




Och jag hittade mig själv i en hårsalong! Jävligt dyrt tyvärr, kunde burit iväg med hela hyllan annars. Säker mycket bättre än den billiga skit jag använder. Någon richbitch som testat dessa?


Vi åt lunch och jag försäkrade gästboken om att jag skulle komma dit igen.


De andra kände sig bara tvugna att gå in på systembolaget och kolla vin, så jag hade så tråkigt att jag gick in i en snobbig inredningsbutik och köpte en sked. Expediten blev skitsur för att en sån som jag var där, hon trodde väl att jag jävlades med henne när jag slängde fram den där ynkliga skeden på disken och hon slapp ur sig ett skeptiskt "Den DÄR?" Well, hon var ju inte helt ute och cyklade.


Smågrejer på Punktshop, min favoritbutik som säljer nitar/armband/tröjor/piercingar, ni vet stilen.


På tåget hem såg jag till så jag fick användning för min sked. Vem fan köper annars yoghurt som färdkost? Tur att SJ har mig, annars skulle de gå i konkurs. Iallafall youghurtleverantören.


Sista bilden, jag och en massa påsar och väskor. Gjorde en så ful min så den får ni inte se, sorry.

5 kommentarer
CC säger:

Åh vad det är kul att se dina bilder, du ser ju fan ut som jag gjorde när jag var 17-18 (fast m blont hår) o guess what Punktshop fanns redan då o jag handlade där! :)

Läckert med bootsen! önskar jag var lika kreativ med kläder, ska göra en rocktshirt mindre o har noll ideer.

DATUM: 2009-07-27 TID:18:40:15
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
SANIBO säger:

du är så cool bruden!!

gillar bilderna as usual,

DATUM: 2009-07-27 TID:18:44:09
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Lina* säger:

skit snygga skor

DATUM: 2009-07-29 TID:22:32:38
URL: http://missinna.blogg.se/
fia säger:

Är nitarna där billiga?!

Du kanske kunde köpa några åt mig och skicka hit ;>

DATUM: 2009-08-07 TID:11:35:35
URL: http://billiondollarbaby.blogg.se/
Sheriilyn - make your own fashion säger:

Åh jag älskar din stil. De nitskorna var ju hur snygga som helst!

DATUM: 2009-08-13 TID:22:34:12
URL: http://sheriilyn.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback