White line fever


Idag kan jag skriva under på talesättet 'inget ont som inte för något gott med sig'. Det dåliga började med att jag kände mig halvkass, urinvägsinfektionssymptom. Well, eftersom halva mitt liv har gått ut på att störta till sjukhuset så fort jag får minsta lilla känning (är nämligen född med svår reflux, kul va?) kan ni ju gissa var jag tillbringade resten av den dagen. I korridoren på barnavdelningen.

Frusen (vad hade de för jävla superaircondition? Det var fan varmare utomhus), uttråkad (sitta på en stol och stirra in i en vägg i flera timmar kan inte vara kul ens om man går på LSD), hungrig (ingen mat sedan frukost och klockan var nästan tre, en katastrof om man ser till mina normala matvanor) och sur (medföljer alltid när jag är hungrig).
Tillslut lyckades vi tjata oss till så vi fick gå iväg och köpa något ätbart, och när vi stod inne på pressbyrån med våra mackor och kaffekoppar som två (eller, åtminstone i mitt fall) utsvultna vargar så får jag syn på ett välbekant face i pockethyllan över nyheter. Lemmy räddade min dag!

Jag har bara kommit en liten bit in i boken men han är väldigt lik mig, tycker som jag, i vissa avseenden. Eller egentligen är det väl jag som tycker som han.. Jag hade bara läst prologen när jag tänkte 'Yes! Äntligen en skitig, rolig självbiografi om en rockstjärna med en tuff uppväxt och benhårda åsikter. Fan, att äntligen få läsa en bok av någon som anväänder svordomar lika mycket som jag!' .

Bara för att nämna två saker; båda anser att Josef i Bibeln måste varit rätt korkad om han svalde Marias förklaring på hur hon blev med barn ("Josef, jag är gravid, en ande gjorde mig med barn!" "Okej") och vi båda älskar hästar.. Passar perfekt ihop, aight?
Dessutom har jag fångat Lemmys blick under ett Motörhead-gig för hundra år sedan när en full tjänstvillig snubbe lyfte upp mig på sina axlar (inte så konstigt att jag drog blickarna till mig, eftersom en liten brud helt plötsligt reste sig en meter över alla andra i publikhavet. Underbart tills även vakten upptäckte mig, vilket inte tog många sekunder..).
Vad säger ni, ska jag skicka över en ett brev och en vigselring?


2 kommentarer
Metalnallen säger:

Här har du en sida om du vill ha mer besökare till din blogg: http://www.viraltrafik.se/?metalnallen

DATUM: 2009-07-17 TID:15:01:05
URL: http://metalnallen.blogg.se/
SANIBO säger:

sv: indeed!



HAHA. yes, kör på bara ;) skicka den sen.

DATUM: 2009-07-17 TID:15:28:50
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback