Midnight Vice


Innan jag drog till London snackade jag om att Enforcer hade släppt en ny låt. De är aktuella nu igen med sitt andra studioalbum som är till allmän förtäring den 24 maj. Den kommer bära namnet Diamonds. Ännu en platta att förhandsboka med andra ord.

Midnight Vice påminner starkt i verserna om Iron Maiden's Twilight Zone. Ja, jag klagar inte. Att deras influenser till stor del är early Iron Maiden undgår nog ingen. Soundet är i perfekt Killers-anda från 1981. Mycket lyckat. Jag har därför gillat Enforcer ända sen jag fick nys om dem när de släppte sin debutplatta Into the Night 2008. Och de har inte genomgått någon personlighetsförändrig och bytt genre eller något annat jobbigt. Efter noggrann genomlyssning av de två smakprov från nya plattan som ligger ute på deras myspace så kan jag säga att det låter mycket lovande. Håll gärna den standarden plattan igenom.

Men en sak undrar jag nu när jag besökte deras myspace.
Var har de apsnygga jerseytröjorna tagit vägen? Jag har tänkt att jag skulle beställa en med röda sleeves i evigheter. Den vill jag fan inte vara utan. De får lägga ut dem till försäljning igen, annars blir jag jääävligt sur.

Vill ni läsa mer om de olika låtarna till det kommande albumet kan ni göra det HÄR.


Setlist till Diamonds:

  1. Midnight Vice
  2. Roll the Dice
  3. Katana
  4. Running in Menace
  5. High Roller
  6. Diamonds
  7. Live for the Night
  8. Nighmares
  9. Walk with me
  10. Take me to Hell
http://myspace.com/enforcerswe


2 kommentarer
ROCKABETTY säger:

Sv: God nej inte alla haha! Om jag gör septum gör jag förmodligen bara angel kiss och earl till det.

Gör jag medusa så gör jag nog bara earl till det.

Och om jag gör i näsvingen så blir det nog bara en angel kiss till det ^^'

DATUM: 2010-04-16 TID:19:48:51
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Garfield aus Skåne säger:

Eyy! Vad jag hört så är de jerseytröjorna ute på tpl.se



Ha det!

DATUM: 2010-04-16 TID:22:25:17

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback