London

London alltså. Jag har ju sagt i åratal att det är dit jag vill flytta när jag är färdig med mina studier i den här skithålan. Har jag ändrat mig? Mjä. Jag gillade London som fan, det var helt annorlunda mot alla städer i Sverige, det märkte man främst på allt folk man träffade på. Inte en sur jävel på hela veckan. Vilken skillnad mot hemma. Man märkte ju direkt när vi satte oss i bussen från Malmö till Skövde vilket land man var tillbaka i igen. Svennebananbitterfittor för hela slanten. Vilket fantastiskt land vi bor i.

Jag sa innan vi drog att jag och Morsan skulle ägna oss åt att shoppa och käka. Vilket var exakt vad vi gjorde. Det plus gick. London var verkligen en bra stad att bara gå runt och kolla i. Man hinner ju inte särskilt mycket på den korta tiden vi var där, men nu jävlar kan jag centrum iallafall. Det enda tråkiga med just centrum var att alla var så fruktansvärt mainstream. Jag såg kanske 5 ynka emos under hela vistelsen där och hårdrockare var det ju inte tal om. Så jag blev ganska uttittad i mina röda spandextights.. Det var ju det sista jag hade väntat mig.

Annat var det i Camden Town. Jag hade kunnat bo i London bara för Camden Towns skull. Gata upp och gata ner fyllda med metalaffärer, nitar överallt, bandtröjor, gothkläder, catsuits, you name it. Paradiset med andra ord. Jag sprang omkring som en barnunge och pillade på allt. Men det var inte slut där. Camden Market, en enorm trång marknad som hade ungefär allting, och alla otaliga second hand-affärer i nån enorm typ saluhall brevid. Kan tänka mig att pubarna i det området lär ha varit rätt för mig. Sista dagen träffade jag en långhårig jävel som jobbade på Metal Milita som kunde tagit med mig till någon pub i det området, men det var ju sista dagen det. Livet är hårt. Ja, jag sörjer inte. Jag lär ju åka tillbaka, och det inom en snar framtid förhoppningsvis.

Åt gjorde vi också som sagt.
Under hela bussresan fram och tillbaka, att äta är en underskattad sysselsättning när man har tråkigt. Det var faktiskt ganska avslappnande. Sitta på röven hela dagen, käka, dricka kaffe, lyssna hårdrock och läsa. Kan ju tänka mig värre öden. Väl i London hade ju Morsan bokat restauranger alla tre kvällarna, och mitt minne från London domineras av all galet god mat (vilket inte är det första man brukar prisa England för).
Bäst var nog Maze, en av Gordon Ramsay's restauranger, där man fick en fet köttbit och beställde in vad man ville till. Det kom till och med en kille bärandes på olika typer av rått kött och pratade i en evighet om varje så man skulle veta vad man beställde. Problemet var bara att han hade en sån fruktansvärd dialekt att jag inte fattade ett ord på fem minuter.. Morsan såg däremot väldigt förstående ut och beställde. Efteråt väste jag till morsan på svenska: "Vad fan sa han egentligen?" "Eh, ingen aning". Hur som helst så blev det en köttupplevelse som heter duga. Sällan ätit något så gott. Sjukt bra service också. Rekommenderas om ni har en morsa eller någon annan med er som pröjsar...

Det sämsta var att vi var där så kort tid. Nästa gång blir det ett längre besök, och då är jag förhoppningsvis över 18 så jag kan recensera några pubar också. Miranda will be back!


Här är lite slumpmässigt valda bilder. Enjoy.

Packningen var igång för fullt. Tröjorna trivdes på min heltäckningsmatta


Tyskarna kan kaffe! Jävlar vilken enorm mugg man fick på båten! Var faktiskt större än vad det ser ut här


I belgien blev det kallt kaffe, stenåldersmp3n gick varm och jag försökte äta äckliga belgiska pygmévåfflor med nåt konstigt vitt på. Fattar inte grejen..


Deprimerande mulet i Belgien. Och ja, belgiska bilar ser ut som våra


Inte var det bättre i Frankrike


I de här slaktvagnarna skulle vi färdas från Frankrike till England. De såg exakt ut som de där vagnarna i "I, robot" som de onda robotarna hoppar ut ur och massakerar Will Smith's bil.


Bussen fick knappt plats i de där robotvagnarna! 8 cm till godo på varje sida. Inte särskilt väl tilltaget om ni frågar mig. Snåla fransmän.


Det är såhär man vet att man har kommit till ett nytt land. Mobilnätet blir ockuperat!


När vi kom till Storbrittanien så sken solen såklart, allt för att välkomna mig


SAY HELLO TO YOUR HOMECOUNTRY STEVE!!!


Lunch i en pittoresk engelsk by


I Londons förorter finns ytterligheterna. När du har suttit i några timmar och lyssnat på någon konservativ präst från 1800-talet som säger att alla spermier är heliga och sex är till enbart för reproduktion kan du gå in dörren bevid till "Love Longe - Members only, strictly över 25." Älskade mänskliga hyckleri. Vad vore vi utan det.


LONDON FÖR HELVETE!


Min enda bild jag fick på Big Ben. Mästerfotografen är igång igen!


Westminster station. Och har du en fetish på asiater: GO TO LONDON. Finns några att välja på kan jag säga.


Jag har den stora äran att bjussa på en bild på mig i hästsvans. Så går det när håret är skitigt som ett as efter två dagars bussfärd. Aja, det gick visst hem ändå. Efter tio minuter på gatorna rusade det fram en indier och krävde att få mitt mobilnummer för att "I just love your style!!!". Så nu är jag bortgift, bara så ni vet.


Cat eyes! Jag ser ut som en mördare i någon film


Och jag hittade min klubb. Städaren tyckte tydligen det var minst lika roligt


Dubbel espresso-paus (som för övrigt inträffade minst tre gånger om dagen. Det är ett hårt öde att vara koffeinberoende)


Gissa vad jag tänkte när jag såg den här


Picadilly Circus in the night


Jack the Ripper's place!


Ett väldigt regningt och gråmulet Camden Town


Freddie Mercury stoltserade


Cool automat på hotellet i London. Ingen artonårsgräns på den inte.


Hårda butiker i Belgien minsann


Ni ser mig så ytterst sällan osminkad så hello me, meet the real me. Och spana in de gröna ögonen som har anpassat sig till mitt svarta hår och bytt färg


Såhär ser det ut när Miranda skriver lyrics. Kan dra mer om det någon annan gång om så önskas. Ja, texten är utsmetad i efterhand. Riktigt så roligt ska vi inte ha.


Skåneland incoming..

Och så en liten sneak peak på en del av det som fick följa med hem:





13 kommentarer
SANIBO säger:

fyfan vad gött mirända,

ser riktigt jävla härligt ut! jag vill också shoppa i camden town! bröl vad avis jag är!!

DATUM: 2010-04-10 TID:16:29:30
URL: http://ssanibo.blogg.se/
classe säger:

fan ser ut som du ha haft awesome i UK avis som faaaen! vill ha dina röda mc handskar!! gieef! bra att du represent swedish heavy metal i UK! rock on sis\m/

DATUM: 2010-04-10 TID:16:42:35
mathilda säger:

Nu längtar jag ännu mer till london ! Camden låter ju inte dåligt !

DATUM: 2010-04-10 TID:17:35:28
URL: http://hardlucklady.blogg.se/
ROCKABETTY säger:

HAHAHA SAXON! HÅRDASTE KLOCKAFFÄREN JAG NÅGONSIN SETT!

DATUM: 2010-04-10 TID:20:53:40
URL: http://rockabetty.blogg.se/
VictoriaSiilver! säger:

Damn va snygg du är!

DATUM: 2010-04-10 TID:21:11:09
URL: http://victoriasiilver.blogg.se/
Grimgoth säger:

Härliga bilder du bjuder på, var london dungeon nått att ha eller?

DATUM: 2010-04-11 TID:00:33:00
URL: http://grimgoth.blogg.se/
mathilda säger:

sv; ja men den är förjävla snygg, jag har gått och suktat på den jätte länge men varit ganska snål men idag slog jag till ! :)

DATUM: 2010-04-11 TID:01:55:14
URL: http://hardlucklady.blogg.se/
mathilda säger:

sv; haha fast jag ligger här med feber och sånt så jag va inte jätte pepp.. och sen tror jag att jag vet vem det var som spelade, och han och jag kommer inte överens.. hehe

nix, det har den icke !

DATUM: 2010-04-11 TID:11:35:44
URL: http://hardlucklady.blogg.se/
mathilda säger:

sv; Jo en aningens.. nä asså jag köpte den på rockzone, en butik som säljer lite rock n roll suffs och där fanns bara den här. så jag tog mig inte an att leta efter en med turnédatum.. men jaja den här duger (Y)

DATUM: 2010-04-11 TID:11:49:31
URL: http://hardlucklady.blogg.se/
Madeleine säger:

Camden är sjukt jävla underbart :)

DATUM: 2010-04-11 TID:17:21:11
URL: http://maols.blogg.se/
Vanadesse. säger:

Säger snyggingen lixom ;)



fan va sweet, hade oxå velat besöka camden town!

DATUM: 2010-04-11 TID:17:27:49
URL: http://vanadesse.blogg.se/
CC säger:

Kul att du gillade Camden, förstod det ;)

London är alltid härligt... jag var där första gången -86 (japp har varit på "riktiga" Marquee) och det har blivit mååånga gånger sedan dess

DATUM: 2010-04-12 TID:16:21:47
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Slummy Mummy säger:

Coola bilder! Bra att du trivdes i London, ja Camden är schysst och det finns bra pubar där, och även andra i West End som du nog skulle gilla. Bry dig inte om ifall du är 18, det spelar ingen roll. Iron Mountain är ett pappersförvaringsföretag, jag känner till det, haha. Kan inte fatta att ni åkte buss till London, flyg nästa gång, det är billigt. Cool bild på Big Ben, lite surrealistisk sådär. Du var snygg i hästsvans, lite stylish sådär. Fråga mig om tips om/när du åker till London igen... :)

DATUM: 2010-04-13 TID:16:52:06
URL: http://slummymummy.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback