Svar på kommentar



SVAR: Vad jag menar är att Iron Maiden, på denna särskilda konsert, framförde 00-talets material bättre än de tre låtar de hade med från 80/81. Inte att de låtarna är sämre på något sätt, sa jag det skulle jag ljuga. När jag sitter hemma favoriserar jag inget årtionde, all Maiden är lika bra.

Dessutom, anonym, så ger jag fullständigt fan i vad "folk vill höra". "Folk" vill höra Run to the Hills. Det vill dock inte jag. Och detta råkar vara min blogg, så ja, jag skriver det eftersom det är min åsikt. Och att ens jämföra El Dorado med låtmaterialet på Brave New World, Dance of Death och A Matter of Life and Death är skrattretande.


Till något trevligare, eller mindre trevligt, vilket ni vill. Jag har lyssnat igenom The Final Frontier ett par gånger och det är på tok för tidigt för att komma med något konkret uttalande än. Det är klart och tydligt på en annan nivå än tidigare, visst, det kan jag konstatera. Den riktiga Maiden-feelingen vill inte riktigt infinna sig. Dock tror jag detta är en platta som tar tid att finna djupet i, vilket herr Harris också har påpekat. Så vi ger det lite mer tid (...och lyssnar på Somewhere in Time istället).
Nej, okej då, jag ska göra ett försök att vara lite optimistisk. Kunde Jesus gå på vattnet ska jag fanemig kunna gilla den här plattan.

4 kommentarer
Darjish - Rehab is for quitters säger:

frågan är, kunde jesus verkligen gå på vatten? ;)

DATUM: 2010-08-14 TID:01:16:18
URL: http://assonfire.blogg.se/
Grimgoth säger:

Jesus finns/fanns inte men det är en annan fråga det jag vill komam till här är det var bra svar, det är din blogg och dina åsikter.



Sen tycker vi just olika om Maiden, men vad gör det?

Vi skulle nog kunna vistas i samma rum ändå när allt kommer omkring.



rock on!

DATUM: 2010-08-14 TID:13:00:17
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Dianno säger:

Oj då här får man inte ifrågasätta något. Varför har du ett kommentatorsfält om det enda som får skrivas är det som passar in i dina åsikter om Maiden. Annars brusar du upp och går direkt i försvarsställning.



" Vad jag menar är att Iron Maiden, på denna särskilda konsert, framförde 00-talets material bättre än de tre låtar de hade med från 80/81. Inte att de låtarna är sämre på något sätt, sa jag det skulle jag ljuga. När jag sitter hemma favoriserar jag inget årtionde, all Maiden är lika bra."



Det framgick inte i det du skrev läs det du skrivit en gång till och förklara hur det framgår.



Men som Maiden fan känner jag ej mig längre välkommen på din blogg då det verkar bara vara för Maiden fans utan någon som helst objektivitet överhuvudtaget och då går det överstyr från att vara en som gillar Maiden till ett sektliknande beteende där man hyllar allt Maiden gör ovillkorslöst.



Så var lugn jag kommer aldrig besöka din blogg igen

Slappna av



Önskar dig all lycka i framtiden.

DATUM: 2010-08-14 TID:14:01:15
Vanadesse. säger:

Jag har inte lyssnat än, men hoppas på att få tid till det snarast det släpps här. Ska bli intressant när du återkommer me din recension, med tanke på att du är ett bra mycket större Maiden-fan än vad jag är.

DATUM: 2010-08-15 TID:16:40:43
URL: http://vanadesse.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback