Iron Maiden setlist 2010

1. The Wicker Man
2. Ghost of the Navigator
3. Wrathchild
4. El Dorado
5. Dance of Death
6. The Reincarnation of Benjamin Breeg
7. These Colours Don't Run
8. Blood Brothers
9. Wildest Dreams
10. No More Lies
11. Brave New World
12. Fear of the Dark
13. Iron Maiden
14. The Number of the Beast
15. Hallowed Be Thy Name
16. Running Free


(alla länkar är live från olika turnéer på 2000-talet)

Några av er har nu frågat efter setlisten och här är den. Det är alltså ett urval av låtar från de tre senaste plattorna Brave New World, Dance of Death och A Matter of Life and Death (förutom de fem hitsen, vilka de har rivigt av ett flertal gånger under 2000-talet, och den nya singeln El Dorado då). Jag tycker de har gjort bra låtval, öppningen The Wicker Man - Ghost of the Navigator för tankarna till fantastiska Rock in Rio 2001, jag har länge sörjt över att jag inte fått höra Dance of Death-låtarna live och att få återuppleva The Reincarnation of Benjamin Breeg och These Colours Don't Run är något jag gladeligen ser fram emot. Jag tackar också för att de har med Hallowed Be Thy Name och Fear of the Dark men även för att vi slipper Run to the Hills.

Nu ska jag ut i regnet och jobba lite. Och lyssna på Iron Maiden. 9 jävla dagar kvar...

6 kommentarer
Simon Anjou säger:

Fan vilken nice setlist dom har knepat ihop! :D Synd bara att jag inte kommer se dom framföra den :(

DATUM: 2010-07-29 TID:11:02:45
Fredrik säger:

Nu är det nära!! :D låter som en bra setlist tycker jag. mina favoritlåtar finns med i den så det blir super :D

DATUM: 2010-07-29 TID:12:50:33
URL: http://fredriksvensson.blogg.se/
Mr.MASA säger:

Ser ut som en grym setlist :-D

Maiden anno 2000 och framåt är grymma Maiden, nästan lika grymma som 80-tals Maiden :-D

DATUM: 2010-07-29 TID:14:42:21
URL: http://masa91.blogg.se/
Grimgoth säger:

Skönt att se att det blir några bra låtar iaf.

DATUM: 2010-07-29 TID:16:02:16
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Susanna säger:

Outch! Elakt att skriva setlisten så tydligt eftersom halva nöjet är att inte veta vilka låtar som ska spelas i vilken ordning på konserter :P

DATUM: 2010-07-29 TID:16:51:58
URL: http://soulcollector.blogg.se/
Tommy :) säger:

Var lite synd att de inte har med "Run To The Hills", hade varit kul o höra den live :)

Men resten e ju med så är rätt nöjd ändå (A)

DATUM: 2010-07-30 TID:20:28:51
URL: http://tommyrangg.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback