Maiden update


El Dorado börjar sjunka in. Åtminstone runt refrängen, verserna har jag fortfarande svårt för. Men jag har liksom inget annat val. Detta är nya Maiden och dessvärre kommer jag fortsätta avguda Maiden vad fan de än har för sig. Som till exempel den nya Eddie designad efter Melvyn Grants rekordfula artwork.

De har nu hunnit genomföra sex shower i USA och ett par live-videos har kommit upp. Speciellt El Dorado låter betydligt bättre live än i studioversion, Bruce är i sitt esse och har verkligen inte glömt bort hur man gör. Iron Maiden har alltid varit ett av världens bästa liveband och de lever fortfarande upp till den titeln.

De byter även setlist hej vilt, men vad som genomsyrar alla är att det främst är nyare material som används. Trots att många oldschool Maidenfans dissar det måste jag ändå säga att den luktar rätt gött, jag gillar de nyare plattorna liksom de äldre och har därför inget emot att Run to the Hills och liknande har blivit ersatt med låtar som Ghost of the Navigator, Brighter than a Thousand Suns, Wildest Dreams, No More Lies och Blood Brothers. Det ska bli intressant att se vad de väljer att spela för oss den 7/8.






2 kommentarer
mathilda säger:

Jag älskar Brave new world och Dance of death plattorna ! Musiken är så.. hm svårt att förklara men typ fyllig heheh

DATUM: 2010-06-19 TID:14:24:28
URL: http://hardlucklady.blogg.se/
Vanadesse. säger:

Jag som aldrig sett Maiden förr hoppas på många klassiker den 7e. Har inte nåt emot nyare material men man vill ha sett allt gammalt som gjorde att man fastnade för Maiden back in the days..

DATUM: 2010-06-20 TID:19:33:48
URL: http://vanadesse.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback