Lord of the Valborg



Hey hörni. Blogglusten är tillfälligt återfunnen. Kursprovstiden har dock inte än nått sitt slut (tyvärr) så bloggen får ligga lite på is tills vidare med några få uppdateringar när tid och lust infinner sig samtidigt.

Nog om det. I fredags när alla tolvåringar blev aspackade på en halv cider vid brasan vid sjön så släpptes äntligen Steelwings debutalbum Lord of the Wasteland. Max hade på nåt jävla vänster lyckats få hem den två dagar tidigare, men jag tvingade honom att vänta så det blev första lyssningen för alla tre, dvs mig, Max och Fred. Även kallat trion som skulle varit en kvartett (Öscär skulle också kommit men han var inte tillräckligt sugen på Steelwing och rädd för folk på bussen). Hur som helst. Galen platta av galet band. Jag har trott från allra första början att Steelwing var bandet för mig och har bara gått och väntat på att få det bekräftat. Nu är det underskrivet. Recension på hela plattan kommer inom kort. Jag håller som bäst på att fortsätta inlyssningen, men min favorit hittills (förutom The Illusion som jag redan älskat med i flera månader) är nog Sentinel Hill. De som känner mig vet att det är en riktig Miranda-låt. Från mitten och framåt, ojojoj..

Perfekt morgon idag förresten.
Jag hade premiärfrukost ute på balkongen med mig själv och Lord of the Wasteland nyss. Klarblå himmel, sol, grönt everywhere, Sentinel Hill. Eller lycka om ni vill.

3 kommentarer
[lisa bjernhagen] säger:

Lät härligt med frukost på balkongen :) här är det inte riktigt så varmt än tyvärr... haha.



sv: Men eller hur! Haha. Ja, dom försöker ju, från den där bloggen dom lagt upp bloopers och så. Menmen ^^



Nej jag märker ju det. Jag riktade det inte ens åt någon specifik. Ja men det gör du rätt i, sweet!

DATUM: 2010-05-02 TID:12:20:34
URL: http://lisabjernhagen.com
Grimgoth säger:

Lord of the Wasteland är verkligen nått härligt att sätta tänderna i tycker jag.



Härligt också med frulle på ballen måste jag säga!

Själv har jag haft en underbar frukost också.



DATUM: 2010-05-02 TID:15:11:40
URL: http://grimgoth.blogg.se/
mathilda säger:

Alltså lord of the wasteland är helt sjuukt bra ! Är så häääär glad över att det finns band i dag som fattar det där med bra musik !

DATUM: 2010-05-02 TID:20:59:32
URL: http://hardlucklady.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback