Blind Guardian + Steelwing


Herrejävlar vilken fredag säger jag bara! Nacken är köttyxad, öronen susar, blåmärkena på revbenen breder långsamt ut sig och huvudet är tungt som bly. Men vilken jävla kväll! Jag håller som bäst på att skriva en konsertrecension, en mer opersonlig och städad sådan, men jag antar att ni också vill höra lite snask runtom själva spelningen så here we go.

Efter att ha varit spyfärdigt nervös hela dagen i skolan tog jag och skövdegänget tåget ner till Götet. På vägen till Brew House började det regna (men efter att ha överlevt Sonisphere var det ingen som gnällde) så vi traskade snällt på och ställde oss i den tilltagande kön. Efter en kort stund anlände Bersa och hans kompis Larta, och tack vare vår gemensamma bekantskap med Steelwing-trummisen Åskar fick vi gå in medan de andra stod kvar och frös i kön. Jag måste medge att jag uppskattar att vara VIP..

Resten är historia. Det var grymt att äntligen få träffa de trevliga killarna i Steelwing! Vi träffade också André från Blind Guardian, som ni kan se bilden här ovan, men när jag fick syn på Hansi blev jag stum och växte fast i golvet. Nåja, efter det intog vi front row-platser och började vänta på Steelwing. De var lika bra som väntat, och under Blind Guardian blev det en otrolig stämning, trots den pyttelilla lokalen som inhyste maximalt 900 personer. Men jag uppskattar definitvt mindre lokaler som omväxling till arenor som Ullevi.

Efter spelningen stannade vi kvar en stund
, jag hade fått tag i en Steelwing-trumpinne och fick den signad av Riley och Skurk (inte av de andra, för plötsligt försvann pennan) och efter ett sista snack med Alex från Steelwing begav vi oss mot tåget. Imorse vinkade jag av Bersa som just nu bevittnar Blind Guardian i Stockholm. That lucky bastard..

Nu längtar ni efter min GetMetal-recension (kom igen, för min skull!) och jag längtar efter 1 juli... Vi ses där!





3 kommentarer
Fred säger:

Fan va gott att va VIP då...

DATUM: 2010-10-23 TID:21:16:19
URL: http://woodsmanfred.blogspot.se
Stefan säger:

Känslan av ömma revben känner jag igen från W.A.S.P-konserten förra helgen :)

DATUM: 2010-10-23 TID:22:58:33
URL: http://the.crazyhor.se
Grimgoth säger:

Alltid gött att vara VIP, verkar varit en härlig kväll med ;)

DATUM: 2010-10-24 TID:14:15:08
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback