Complement needed

Ojoj - det där väckte respons! Jag börjar förstå varför Kissie har så många läsare..

Det känns definitivt som jag behöver förklara lite saker som vissa väljer att tolka på sitt sätt, och saker som vissa läser som jag inte ens skrev.

För det första (som jag svarade en Linda på, men det verkar vara lika bra att ta upp det här med) - naturligtvis måste man inte veta var sångarens kusins svärmor brukar köpa sin mjölk, isåfall  vore jag dubbelmoralens väktare herself. Jag kan i princip everything om Iron Maiden (eftersom de är gudarna), en hel del om mina närmsta favoritband och nödvändiga grundkunskaper om det mesta jag lyssnar på. Exempelvis Blind Guardian vet jag knappt något om alls - och de hade jag en crush på för några månader sedan och plattorna A Twist in the Myth och Tales from the Twilight World.
Naturligtvis måste man inte veta allt om ett band för att kunna gilla deras musik - men gillar man man bandet är man antagligen också intresserad av bandet.Gillar man Megadeth är det ganska logiskt att man vet när nästa platta släpps!
Det exempel jag gav var bara ett i högen av mina exempel som hör till mitt skrivsätt - vilket ni som läser min blogg vet.

Till det exemplet om Megadeth jag tog upp; Ja, man bör känna till Dave Mustaine om man lyssnar på Megadeth, eftersom Dave Mustaine i princip ÄR Megadeth (han byter ut alla medlemmar ibland). Det är ungefär som att älska Pain (Peter Tägtgrens enmannaband, live är dock andra musiker med) men inte ha en aning om vem Peter Tägtgren är.


Jag märker dessutom att tjejen jag exempelgav i inlägget (nej, det handlade inte ens om henne, om det råkar vara någon läskunnig därute) har blivit rätt upprörd, samt hennes läsare. Nu ska vi ta det här ordentligt så vi get rid of all misunderstandings.

1. Jag skrev inte att hon inte lyssnade på de banden hon hade på tröjorna i inlägget. Det hoppas jag hon gör. Att uttala sig om vad någon lyssnar på och inte är ganska korkat med tanke på att jag inte har en jävla aning om den saken.

2. Jag länkade hennes inlägg därför att det ver ett bra exempel på någon som var ute efter tröjor med ROCKIGT TRYCK. Ja, jag stör mig när någon lägger upp bilder på bandtröjor och skriver att de vill ha tröjor med "rockigt tryck". För. Det. Är. Inte. Rockigt. Tryck! Once and for all.

Det är alltså det uttrycket jag stör mig på. Inte bruden. Skulle jag, som vissa här påstår, störa mig på varenda tjej som inte ser ut som jag men delvis lyssnar på hårdrock skulle jag få anställa någon på heltid.. Sen väljer ju som sagt en del att läsa vad de vill läsa istället för det som faktiskt är skrivet.

3. Skulle jag ha något emot att hon är blond? Eih? Jag har väldigt många kompisar som är blonda och fan så metal.. Det var liksom inte hårfärgen vi snackade om. CC, 42, som är mer metal än alla vi barn tillsammans, är alltså inte alls rocker på grund av sin hårfärg. Och så synd Sanibo, jag måste tyvärr säga upp bekantskapen med dig - du är född blond!

Och för det sista - det är två helt skilda saker att lyssna på hårdrock och VARA hårdrockare. Att vara hårdrockare skiljer sig antagligen lite beroende på vem man frågar, men enligt mig: Lyssna på musiken. Älska musiken. Älska spelningar. Vara intresserad av hårdrock och vad som händer i hårdrocksvärlden. De allra flesta som gör det nyssnämnda gillar även att klä sig i hårdrocksstilen, mer eller mindre extremt, och skillnad i stilen beroende på vilket håll i hårdrocken man drar åt (ex, det är skillnad på en sleazeare och en deathmetalkille). Inte sagt att det finns undantag, för det finns det alltid och kommer alltid att finnas.

Ni som lyssnar på lite av varje, däribland hårdrock, och älskar musiken, självklart ska ni ha bandtröjor! Blir (nästan) alltid lika glad då jag ser någon med en Maidentröja på stan. Dock blir jag inte lika glad om jag får reda på att personen som bär Maidentröjan inte ens visste att Maiden är ett band.

Det jag ville få fram med inlägget var två saker: Att man ska lyssna på det bandet man går omkring med på magen och att MAN BLIR DÖMD EFTER SIN STIL. På gott och ont. Jag älskar min stil och är stolt över att lyssna på världens bästa musik och att folk vet om det. Men alla är uppenbarligen inte som Aerime. ;)


Och dessutom - om jag nu har så fel om Nightfall undrar jag varför hon har skrivit tre inlägg om mig redan.. Tack för besökarna bruden!

13 kommentarer
Renée säger:

Haha! Ja, folk läser verkligen vad de vill läsa ;D

DATUM: 2009-08-26 TID:22:59:34
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Madeleine säger:

Ofta det var så svårt att förstå? :O Jag fattar inte att folk orkar bråka...

DATUM: 2009-08-26 TID:23:07:34
URL: http://maols.blogg.se/
Mallan säger:

Bra sagt!

DATUM: 2009-08-26 TID:23:16:30
♥ N I G H T F A L L - Barbie outside, rocker inside. säger:

Jag skrev rockigt tryck eftersom att jag inte enbart syftade på bandtröjor utan det finns fler tshirts som upplevs som rockiga?

sv: Jag skrev inte heller att sex pistols skulle vara hårdrock. Skrev att jag inte gillade att dansa till deras musik ;P

DATUM: 2009-08-27 TID:07:47:18
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Grimgoth säger:

Kolla gärna in i min blogg idag då jag skriver om detta igen :D

DATUM: 2009-08-27 TID:09:39:48
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Hanna säger:

Bra, tjejen. Jag håller med dig till 100 %.



Och folk är korkade.

DATUM: 2009-08-27 TID:10:12:16
URL: http://gratisbesatt.blogg.se/
Fredde säger:

Haha ge mig meeer!!! Älskar bloggkrig .. Hejja dig! :-p

DATUM: 2009-08-27 TID:13:50:53
URL: http://www.rocksvensson.se
CC säger:

Ja oj vilket liv det verkar ha blivit om det där haha... Det har ju varit sådär i alla tider... jag minns tjafsen mellan hårdrockare och synthare när jag var i er ålder. Jag tror att man som hårdrockare kanske har lite mer behov av att markera sin stil :) så är det bara. Medan allätare hoppar än hit, än dit. Asch, live and let live..



"CC som är mer metal än alla vi barn tillsammans" hihi vad gulligt :) kram på dig Aerime

DATUM: 2009-08-27 TID:16:07:02
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Grimgoth säger:

Låt denna trend blåsa förbi för det kommer den göra, tror anledningen till denna trend är att hårdrocken är på upptåg igen, och det ska vi väl vara glada för?



De som verkligen gillar det hänger kvar, resten hakar på nästa trend.



CC: det där med hårdrockare och synthare håller jag med om och faktum är att jag har lite svårt för dom än idag ;)



Hårdrocken dör aldrig, den bara sover.

DATUM: 2009-08-27 TID:21:43:45
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Sara säger:

Jättebra inlägg! Här kan jag säga att jag håller med dig om allt du skrev:)

DATUM: 2009-08-28 TID:15:50:17
URL: http://saraeleonora.blogg.se/
CC säger:

förresten har du sett dessa:

http://www.tradera.com/PLATA-STOVLAR-Hot-Topic-rock-goth-glam-sleaze-fetish-auktion_97462217



kanske nåt för dig? :)

DATUM: 2009-08-28 TID:17:06:51
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Jane Tonic säger:

Du bruden, jag har aldrig försökt tala om för dig vad du tycker? Jag har talat om vad jag tycker. Sen kanske du borde läsa det här: http://swey.blogg.se/?tmp=29122755

DATUM: 2009-08-29 TID:12:28:52
URL: http://swey.blogg.se/
Jane Tonic säger:

Varför skulle jag vara avundsjuk på en helt vanlig fjolla som står och gråter under en konsert? Precis som nåt jävla Johan Palm freak. Du är inte häftig nånstans, du borde skämmas över din fake image. Du försöker och anstränger dig för mycket för att vara nåt du inte är.

DATUM: 2009-08-29 TID:19:05:36
URL: http://swey.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback