Bandit Rock Awards - fiasko

Läste nyligen på Sannas blogg om Bandit Rock Awards och jag kände att jag var tvungen att ta upp ämnet även här. Inte för att hålla er uppdaterade (sorry, men Sanna är hundra gånger bättre på det än jag) utan för att gnälla över min musiksmak (?!?!?!). Ni kommer snart förstå vad jag menar.



Här är de nominerade till awardsen;

Bästa svenska

Grupp/Artist: Dead by April, Mustasch, Corroded, Deathstars, Hardcore Superstar, Sonic Syndicate, Raised Fist, Takida.
Album: Raised Fist, Mustasch, Sparzanza, Takida, Hardcore Superstar, Katatonia, Dead by April, Corroded.
Live-akt: In Flames, Engel, Raised Fist, Mustasch, Hardcore Superstar, Takida, Dead by April, Sonic Syndicate.
Genombrott: Plan Three, Concrete Society, Engel, Raubtier, Corroded, Royal Republic, Hide The Knives, Itchy Daze.

Bästa Internationella
Grupp/Artist: Paramore, Marilyn Manson, Nickelback, Muse, Rise Against, Green Day, Kings of Leon, Killswitch Engage.
Album: Billy Talent, Papa Roach, Sick Puppies, Alice in Chains, Daughtry, Biffy Clyro, Killswitch Engage, 30 Seonds to Mars.
Live-akt: AC/DC, Metallica, Muse, Slipknot, Kings of Leon, Faith No More, Volbeat, Green Day.
Genombrott: Sick Puppies, Three Days Grace, Theory of a Deadman, The Living End, Airbourne, Five finger Dead Punch, Dead by Sunrise, Biffy Clyro.



Öh. 22 av banden har jag aldrig ens hört talas om förut. 3 av de banden gillar jag. TRE! Och de är ju In flames, Slipknot och Takida då. Öh. Eller kanske lite trovärdigare att det skulle vara AC/DC, Metallica och Airbourne.
Bästa internationella grupper: Nickelback och Green Day?! Vad fan har hänt med världen sen 80-talet? Det skulle vara skrattretande om jag inte hade varit en sån insnöad musiknörd. För insnöade musiknördar är beroende av att band som de gillar faktiskt släpper skivor, är (relativt) omskrivna och turnerar. Therefore är det inget annat än en stor sorg för mitt eget bästa att jag aldrig så länge jag lever kommer gilla radiopop (Takida, Green Day och Nickelback, känn er utpekade) eller numetal. Grattis till er som gör det.




>Now Playing: The Sentinel - Judas Priest (live in Texas -85) 

4 kommentarer
Victor säger:

Är du säker på att det var rock och inte pop?

DATUM: 2009-12-03 TID:00:09:04
Madeleine säger:

Ja, ibland undrar man verkligen...

DATUM: 2009-12-03 TID:12:07:47
URL: http://maols.blogg.se/
Elena säger:

yup, takida är rätt gay..

DATUM: 2009-12-03 TID:12:37:21
URL: http://LadyoftheLodge.blogspot.com
ILoveMandy säger:

Nja, jag gillar ett par av banden. Men what the fucking hell. Green day? GREEN DAY?

DATUM: 2009-12-04 TID:23:59:49
URL: http://scars.se

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback