Youthanasia


Jag insåg igår att jag inte gillar att lyssna på musik i bakgrunden. At all. Det är jag och bröderna hårdrock; så fort jag hör en kickass låt måste jag vrida på maxvolym och dampa runt som en galning (och slå Fred om han är i närheten). Det blir emellertid lite jobbigt när klockan är ett på natten och man sitter och är tvingad att plugga som ett djur, vilket beskriver min situation igår natt rätt bra.

Det blev så att jag körde Youthanasia på repeat.
Nu har jag ju hört den x antal gånger förut, annars hade jag aldrig klarat att hålla mig lugn. Men den skivan, eller snarare ljudet och hela approachen på skivan, är tillräckligt lugnt för att kunna sitta still till, och tillräckligt bra för att inte tröttna på. Den har sannerligen sina guldkorn. Alla har väl hört 'A tout le Monde', jag älskar allt med den (observera att jag inte brukar gilla ballader) förutom refrängen som är töntig och banal. Men tror man att 'A tout le Monde' är skivans bästa spår tror man fel.

Jag längtar tillbaka till första gången jag hörde det inledande tracket, 'Reckoning Day'. Den berör mig jävligt djupt, speciellt refrängen. Ungefär samma feeling som Maidens 'Deja Vu', fast ändå olika. Varje låt har sin egen lilla känsla, om än med en liten variation.

De andra tracksen jag fastnat för mest är 'Addicted to Chaos' och 'I thought I knew it all'. Hela plattan är bitvis tung och så jävla vacker. Trodde jag aldrig att jag skulle säga om en skiva. Melodier och melodiska riff blandas upp med det tyngre. Optimalt. Ta er tid att lyssna på den! Det är väl inte det hårdaste som gjort, men det kan vara skitbra ändå.


Nu ska jag njuta av att vara pisstrött. Inga läxor över helgen iallafall. Det var party någonstans, men jag ska upp tidigt som fan imorgon så det blir inget med det. Keep rockin så hörs vi sen!

2 kommentarer
Susanna säger:

Sv: Haha, det kan man säga. Och jag tycker verkligen om Youthanasia!



Jag har inga inspelningsmöjligheter till datorn, men det borde nog gå att fixa inom en snar framtid. Om du lyckas tyda basen kan du ju lyssna på http://www.myspace.com/bladeofkatana , som jag spelar i ;).

DATUM: 2009-10-10 TID:14:41:53
URL: http://soulcollector.blogg.se/
Dennis säger:

Så du taggar inte inför Amon Amarth ;)

DATUM: 2009-10-10 TID:19:53:58
URL: http://baronlacroix.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback