Mirror, mirror on the wall


Sjukhus, mjukisbyxor, kaffe, Kalle Anka, kakor, isotopröntgen, skinnsoffa och Megadeth.
Så har min dag sett ut hittills. Det här besöket blev antagligen bland det sista jag gjorde på barnavdelningen, nästa år blir jag flyttad. För er som undrar så har jag medfödda njurproblem, men det är ingen större fara så länge jag sköter mig. Finns ju de som har det betydligt värre. Van vid sjukhus är jag iallafall vid det här laget.

Men nu är jag hemkommen och har den stora glädjen att meddela att kamerasladden är återfunnen. Den låg exakt där den skulle, ibland underskattar jag min egen duktighet. Jag håller på att ladda upp lite bilder från London men under tiden kan ni få ta del av mitt senaste låtberoende (tack Bersa för allt tjat).

Blind Guardian är utan tvekan en av powermetallens kungar, bäst i sin genre enligt mig. Men jävlar vad tyskar kan power metal! Blind Guardian themselves men även Edguy, Gamma Ray och Helloween för att nämna några. Längtar man till i höst eller längtar man till i höst? Blind Guardian toppat med Enforcer och Steelwing lär ju bli ett gig att minnas för tid och evighet.


Feel free att ta del av Mirror Mirror här under. Tyskland kan power metal men Blind Guardian har definitivt även fattat det där med refränger. Jag tycker själv refränger är bland det svåraste att skriva, både text- och musikmässigt, därför är jag mäkta imponerad över hur de lyckas förenda jävla gång. Mirror Mirror är ett praktexemplar på detta. Jag håller på att arbeta mig igenom hela plattan Nightfall in Middle-Earth, har hittills fastnat för den här mest. Vi får väl se om jag ändrar mig när jag nött resten av plattan tillräckligt mycket för att göra de andra låtarna rättvisa.


5 kommentarer
SANIBO säger:

helt jävla brilliant! minst sagt,

men då syns vi ju fan i oktober då!

DATUM: 2010-04-07 TID:16:38:48
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Kajsa säger:

HYDRONEFROS! Har jag för mig. Minnet sviker aldrig i onödiga situationer!

DATUM: 2010-04-07 TID:19:02:44
CC säger:

Usch vad jobbigt... med njurar alltså! Din bild i sidan av bloggen fick mig att tänka på mina gamla "Steve Harris" brallor jag hade -82-83 :) hihi o nope blir ingen bild på det, jag såg för gräslig ut i övrigt ;)

DATUM: 2010-04-08 TID:01:10:23
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Mr.MASA säger:

Om jag inte har helt fel så är Nightfall in Middle-Earth baserad på nån av Tolkiens böcker (som inte är med i triologin, det är heller inte Bilbo) :-)



På tal om Power Metal hoppas jag att du inte missat de två nya Avantasia plattorna. FANTASTISK JÄVLA MUSIK!!!



Cheers!

DATUM: 2010-04-08 TID:11:06:21
URL: http://masa91.blogg.se/
Art By Tina säger:

Jag gillar Blind Guardian - mäktiga texten mäktig musik. Man känner musiken enda ner i magen - precis som det ska vara. Sambon tyckte dock att dom var helt värdelösa live, precis som Halloween - synd. Hoppas jag får chans att avgöra själv någongång.

DATUM: 2010-04-08 TID:19:22:34
URL: http://trueborn.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback