Klassiker - Armed and Dangerous


Astrid har i flera år tjatat på mig om Anthrax förträfflighet
, men jag har aldrig riktigt gett dem en chans - bara lyssnat igenom hitsen och inte riktigt brytt mig. Jag borde sluta med sådana fasoner. Nu inser jag hur mycket jag har missat. Efter konserten blev jag frälst och beställde bums hem Spreading the Disease från '85 och Among the Living från '87. Ingen av plattorna har gjort mig besviken utan snarare ännu mer nyfiken på Anthrax. Tunga riff kombinerat med melodiska partier och en av världens bästa metalsångare på det, det blir knappt bättre än så. Nu är jag sugen på lite merch och några fler plattor. Tips?

6 kommentarer
astrid säger:

ÄNTLIGEN!!! det sägs ju att tjat lönar sig! och att jag alltid har rätt..

DATUM: 2010-08-17 TID:17:58:09
URL: http://almostaddicted.blogg.se/
Victor säger:

Persistence of Time, State of Euphoria, Fistful of Metal?



Den sistnämnda sjunger inte Belladonna på, men ändå

DATUM: 2010-08-18 TID:02:16:13
Grimgoth säger:

merch borde du hitta på rockmerch - http://www.rockmerch.se/.

skivor enklat på CDON?

DATUM: 2010-08-18 TID:12:35:20
URL: http://grimgoth.blogg.se/
morsan säger:

belladonna är MIN!

DATUM: 2010-08-18 TID:13:23:21
heavylifestyle säger:

Sitter på jobbet, men det ska gå fort som attan!



Persistence of Time är en gammal goding från 1990 där du då har hits som In my world, Keep it in the family, You got the time (cover), Belly of the Beast och Time.



State of Euphoria har tyvärr bara klarat sig på covern, Antisocial. Men öppningsspåret, Be All End, är en riktig rökare så du borde definitivt kolla upp denna skiva med. Vem vet, du kanske kommer att gilla de övriga låtarna med som vissa tycker är mediokra och inget speciellt.



Fistful of Metal blir lite svår att hitta då den är utgången sedan länge. Sångaren heter Neil Turbin och är enligt mig mycket svagare än Belladonna.



Hoppas det hjälpte lite!

DATUM: 2010-08-19 TID:09:42:20
URL: http://heavylifestyle.blogg.se/
Mar säger:

Anthrax ar ju lysande.. det hela borjade nar man var liten och ens polare hade "Attack of the Killer B's", som bara ar barnvanliga hits ala Svullo, men samtidigt sa satt det kvar i skallen nar man borjade lyssna pa ovriga Anthrax och att man kan hora tidsenlig Metallicainfluens som aven det ar att fornoja!



Shit, fuck, satan, death, sex, drugs, rape

These seven words you're trying to take

DATUM: 2010-08-19 TID:19:46:34
URL: http://rastaapa.blogspot.com

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback