Crionics


Jag blivit uppdaterad från vissa närvarande personer om att Slayer tydligen sög.
Ljudet ska visst ha varit kasst också. Låter ju inte så lovande med tanke på att jag har sett fram emot att se dem i sommar. Medan vi betraktar detta dystra faktum kan jag passa på att muntra upp er lite genom att visa min favoritlåt med bandet i fråga - från en tid då alla band släppte bra plattor. Jag håller fortfarande på att utforska Slayer, men detta är utan tvekan det som fallit mig mest i smaken hittills. Tack till Vic som vet vad jag gillar. Det är bra ibland att man har så förutsägbar musiksmak.

Resten av Show No Mercy är inte att förakta den heller, men för min del står Crionics ut rätt rejält. Inte i typisk Slayer-anda kanske, men ack så bra. Från 2:07 börjar njutningens klimax.

4 kommentarer
Angie säger:

Sv: the dark forests of bengtsfors... :P

DATUM: 2010-06-23 TID:01:29:09
URL: http://begforit.blogg.se/
Caroline säger:

Slayer var grymt bra på sweden rock :D

DATUM: 2010-06-23 TID:09:39:57
Grimgoth säger:

Show No Mercy funkar absolut men Reign in Blood är nog fan bättre, ta bara guldkornen "Angel of Death" och titelspåret "Raining Blood"!!

"Altar of Sacrifice" och "Criminally Insane" med så klart..äähhhh, fan hela plattan är guld!

DATUM: 2010-06-23 TID:12:26:35
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Salomon säger:

Jag förstår om du behöver nöta mycket Slayer tills du får dig en helhetsbild av deras diskografi. Men plattan där herr Lombardo skiner mest är på South of Heaven, sedan ältar han det vidare på Seasons in the Abyss.



Det är något speciellt med South of Heaven som gör att den sticker ut bland deras andra skivor. Titelspåret är en monsterhit dock.

DATUM: 2010-07-30 TID:09:52:22

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback