For the blood of the nations


Jag har precis recenserat Accepts nya platta och blev i den vevan helt frälst. Jävlar vad grymma de är fortfarande, även utan Udo! Mark Tornillo gör ett bra jobb och plattan har en otroligt hög standard. Spåret ovan är utan tvekan en av mina absoluta favoriter. Nu ska jag hugga igång med ett par demos. Någon som vill få sin demo recenserad (så länge den är inom mitt kungadöme, dvs heavy/thrash/power)? Säg till för helvete!

Jag fick igår reda på den ytterst tråkiga nyheten att Enforcer inte längre är en del av Blind Guardians europaturné. Igår var allt väldigt förvirrande men idag gick Enforcer ut med att anledningen till detta avhopp var den trytande ekonomin. Jag blev riktigt besviken, jag hade nästan sett fram emot Enforcer lika mycket som Steelwing och Blind Guardian. Enforcer är ju trots allt Sveriges tredje bästa band. Men det kommer väl fler tillfällen att se dem. Vi får nöja oss med Stålvingarna som förband. Ja, jag klagar inte.

2 kommentarer
Grimgoth säger:

Håller med detta är en grym skiva!

DATUM: 2010-09-13 TID:13:15:51
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Z68 säger:

OJ mycket att läsa och lyssna på här på din blogg. Du har bra koll "trots din ringa ålder".

Jag är ju äldre och var med på det glada 80 talet när det begav sig. Kolla på min blogg där jag nyss startat skriva om min skivsamling där det blandas Hardrock, Punk, Alternative och annat hårt. Byter gärna länk med dig om det kan våra bloggar flera besök...you say ?

DATUM: 2010-09-15 TID:19:33:17
URL: http://backinblack.bloggplatsen.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback