Dawn of Creation


Nu är jag riktigt, riktigt sugen. I snart två veckor har jag gått omkring med Dawn of Creation/Prophecy i lurarna, och kan därefter konstatera att det är det mäktigaste introt jag har hört. Så stilfullt, ödelagt, sorgset, bortom all räddning, som stiger till en omänsklig känsla som bit för bit skakar skoppen så själen exploderar i ett storslaget tungt riff. Detta med volymen på max med grymma hörlurar. Hoppas jag inte går upp i extas under konserten på söndag och gör något opassande.
Många försöker sig på detta utan att lyckas. Jag vet när jag lyssnade på -98's Maiden 'Don't look to the eyes of a stranger' för första gången, och det var nästan samma feelings som i Dawn of Creation. Man väntade, väntade, väntade, VÄNTADE, skakade, skrek, hoppade, väntade på explosionen.
Som aldrig kom.
Låten rann ut i sanden. Bara så där. En jävla lång uppbyggnadsprocess för.. ingenting.
Då har 2008's Judas Priest lyckats betydligt bättre, måste jag säga.
Ni känner säkert själva igen den här känslan, både när det lyckas och failar, men kanske inte just från musiken.. Nä, nu ska jag skärpa mig, snuskig ska jag inte vara i bloggen. You never know who reads.

5 kommentarer
Fia säger:

Sv: Åh ja, de är mina favoriter också :)

DATUM: 2009-02-25 TID:12:06:44
URL: http://billiondollarbaby.blogg.se/
Jessica säger:

gillar verkligen din blogg, du fick just en till prenumerant på bloglovin ;)

DATUM: 2009-02-25 TID:22:11:57
URL: http://byjessica.blogg.se/
Sona säger:

Hej! Vi vill att Sugarplum Fairy ska spela "You made me fade" på Peace and love-festivalen i sommar och har nu startat en namnlista. Hjälp oss att övertyga bandet om att låten måste få en plats på låtlistan! Skriv på här: http://www.namnlista.se/vi-vill-att-sugarplum-fairy-ska-spela-you-made-me-fade

Och även om du inte lyssnar på bandet eller inte ska åka på festivalen så är vi tacksamma om ni skriver på och hjälper till. Varje namn räknas!



Tack på förhand!

DATUM: 2009-02-28 TID:20:16:35
URL: http://atompop.blogg.se/
Thomas säger:

Tjena! NU äntligen får jag tummmen ur och lyckas klicka mig hela vägen till din blogg (utan att somna i soffan som brukligt efter fem minuter framför skärmen) för att lämna ett "artificiellt avtryck". Lyckades t o m lyssna på introt du lagt upp.. jag håller med om att det låter GRYMT. Därimot är jag ingen Maiden fan.. Dissa inte mig nu totalt!! Grejen är den att när JAG var i din ålder... då var hela den rockeran inne i en stor svacka gällande popularitet och för min del gällde bara "grunge" för hela slanten. Spelade nästan alla Nirvanas låtar med bandet innan vi gick vidare. Andra band som blev viktiga då var Rage against the machine, Red hot, Weezer mlf.. Senaste åren har vi väl mest varit inspererade av Foo Fighters och Audioslave mfl.

Fan, vad kul att du ska gästspela! Du får berätta mer när vi ses igen!

Gick provet bra eller har jag tio piskrapp att vänta??

Ha det bra (sen ska man väl typ skriva någon cool hälsning men jag kommer inte på något som inte bli töntigt istället, typ gubbe som vill vara 20 igen!)

//Hovis

DATUM: 2009-03-01 TID:07:47:50
URL: http://thomasestrin.blogspot.com
Anonym säger:

Herregud! Jag förstår precis vad du menar! När låten väl kom var det nästan som om min puls gick upp, och hjärtat bara pumpade ut liter av blod, alla organ började leva. Och helt klart bästa intro jag hört!

DATUM: 2009-03-20 TID:15:32:29

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback