Cómo estás?


Underbar ballad, denna 'Como Estas Amigos' från 'Virtual XI', av Iron Maiden då.
Förunderligt få vet faktiskt om Blaze Bayleys existens i Iron Maiden under åren då detta album och 'The X-Factor' släpptes. Bruce hade precis hoppat av för att ägna sig åt sin solokarriär och Steve tog in Blaze i bandet.
Han blev verkligen impooulär hos de flesta fansen. Och sure, han är inte Bruce. Å andra sidan sjunger INGEN som Bruce.

Men min åsikt är faktiskt att de två plattorna han medverkade på gjorde han riktigt bra! Det var en svår, tung period för Maiden (framförallt för Steve) och båda albumen blev väldigt mörka, framförallt X-Factor.
Blazes röst passar in på det temat, låtarna är ju anpassade i tonhöjd efter honom. Men när han under turnéerna skulle sjunga gamla godingar som ex 'The Trooper', ehhh ja, då kan man ha delade åsikter..

För mig som är en riktig vanemänniska när det gäller musik så känns det nästan lika konstigt när jag hör Bruce nu på senare dagar sjunga nån av Blazes låtar, eftersom jag är van att Blaze sjunger på dem.
Rätt ska vara rätt!



Nu ska jag ut, hörs sen!
/Ae


0 kommentarer

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback