Janick 52 år


Gissa vem som fyller år idag? Jo, min älskade älsklingsgitarrist Janick Gers! Han är fruktansvärt cool, skön och har enorm scenkänsla. Besides, I luv his hair! ;)

Tänk när jag stod på Ullevi, långt innan maiden hade börjat. Tror det var Avenged Sevenfold som spelade. Jag och de jag var med stod och hängde en bit ifrån scenen fast vid staketet, om ni fattar. Halvlyssnade och snackade samtidigt.
Helt plötligt får jag syn på Janick bland byggställningarna, riktade en kamera mot rakt oss! Jag skrek så jag tappade rösten "JANIIIIIIIIIIIIIIIIIICK!!!!!" och viftade som en galning med armarna i luften och pek- och lillfingrar höjda. Sen när han hade tagit sitt kort försvann han lika fort som han dykt upp.

Och när han senare på Ullevikonserten stod några meter ifrån mig, och kastade ut sitt svettband några decimeter för kort för att jag skulle fångat det..

 Jag kommer också ihåg när jag var på min allra första Maidenkonsert tillsammans med min bror, (sittplats tyvärr) och jag såg Janick ta emot en trumpinne från någon i publiken, spela med den på gitarren och sedan ge tillbaka den. Därefter såg det ut som han via teckenspråk gjorde upp med någon att han skulle kasta gitarren till dem, och han kastade och jag tänkte "vafan gör han?", innan axelbandet hindrade gitarren från att flyga iväg. Janick skrattade åt dem. Jag var helt hänförd. He is my hero.











Hoppas din födelsedag blev bra! Janick Robert Gers, ily.<3

0 kommentarer

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback