Ripper VS. Halford



Nu förstår jag alla er som inte lyssnat på Virtual XI och The X-Factor bara för att Blaze Bayley sjunger istället för Bruce. Jag förstår mycket väl er som ratat de plattorna, inte för att de är dåliga på något vis utan helt enkelt för att det är Blaze som står framför micken.
Jag har nu upplevt samma sak med Priest. Rob Halford gjorde ju en Bruce-grej och hoppade av bandet -93. Då var Tim "Ripper" Owens ersättaren.
Jag har haft någon slags tvångstanke nu i några veckor att så fort jag vaknar på morgonen masa sig upp (men inte förrän jag har snoozat tre gånger), starta datorn och klicka igång hela Defenders of the Faith. Så alla andra vaknar. Vem vill inte få ett sådant uppvaknande? Well, to the point. Och när skivan tar slut alldeles för fort börjar alltid Demolition spelas, och jag är alldeles för lat för att byta tillbaka igen förrän halva plattan har gått. Så första halvan av Demolition är jag väldigt bekant vid.
Och jag kan säga som så att sure. Några spår, helt okey. Godkända. Men.. det är ju inte Halford! Judas Priest MÅSTE ha en metalgud i innehållsförteckingen. Så när jag kommer på det så springer jag och sätter igång Freewheel Burning igen.

Men jag tycker fortfarande Blaze passar på Virtual XI och The X-Factor.

0 kommentarer

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback