WOLF - American Storm


American Storm. En låt som gör mig glad. Det kan ju behövas dagar som denna, världens mest insnöade och sega söndag. Texten är ganska brutal, men i kombination med textmelodin och resten av musiken blir man på något sätt distanserad från textens innebörd.

Jag får ett stillsamt och ljust intryck av låten, även fast den inte är det alls.
Just den här typen av oväntade känslor i kombination av en viss låt finns det bara ett fåtal band som kan framkalla. WOLF, vilket band. Förhoppningarna på det nya albumet som släpps i vår är skyhöga..

2 kommentarer
Lina säger:

Ne, där håller jag med dig! Men metaltown ligger ju så nära mig, och dig också väl? Så det skulle ju va kul om de faktiskt hade en BRA line-up. Men som sagt, folk. Folk gillar Volbeat. Det är tur att det finns festivaler byggda av människor med smak för annat än populär musik - kvalitet före kvantitet alltså!

DATUM: 2010-11-29 TID:23:07:37
URL: http://amiinside.blogg.se/
Lina säger:

sv: Ne ja tror nog inte det heller. Men kommer nog åka dit med syrran för SOAD på en liten nostalgiresa! Jag bor i Åmål, så tar ju "bara" ca 2½ h ner till Götet!

DATUM: 2010-11-30 TID:21:25:05
URL: http://amiinside.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback