Back in the day


Jag är för närvarande besatt av den här låten och den här plattan. Från 1:55 och framåt ger den mig rysningar trots att jag repeatat den hela helgen. Klockren låttext också, som vanligt när vi snackar Mustaine. Jag tycker allt att han är lite löjlig ibland (som att han fortfarande får rage-utbrott när någon nämner Metallica, diverse självmordsförsök, you name it) men jävlars helvete vad killen kan skriva musik.

Dessutom slutar jag aldrig att imponeras av hans röst. Den är helt makalös, även om han varken har den kraftfullaste rösten eller den som kan gå högst upp i registren. Men den har andra kvalitéer som är minst lika värdefulla. Den är så fruktansvärt personlig och flexibel. Känslan han lägger ner i rösten har jag knappt aldrig hört någon annan lyckas med.

Dave Mustaine. The man, the hair, the god. You're killing me DEAD.


"In denim and Leather
We were a one for all-all for one force
Knocked Rock n Roll on it's ass
And put metal on the course.."

3 kommentarer
Fred säger:

Han e' lite löjlig men det betyder inte att han inte kan lira go metal, snubben är kanske världens bästa riffare...

DATUM: 2010-10-12 TID:00:21:04
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
sara säger:

åh, jag älskar dave!

DATUM: 2010-10-12 TID:10:38:48
URL: http://thiscreed.tumblr.com/
mathilda säger:

back in the day är en snuskigt bra låt!!

DATUM: 2010-10-24 TID:01:28:37
URL: http://hardlucklady.blogg.se/

Lämna en kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback